מחר, 9 ביוני, ימלאו 50 שנה ליום שבו פתח צה"ל במתקפה על רמת הגולן הסורית במלחמת ששת הימים. האישור להתקפה ניתן בידי שר הביטחון דאז משה דיין באותו יום בשעה שבע בבוקר. דיין היה גדול המתנגדים בצמרת המדינית והביטחונית להתקפה על רמת הגולן. שיקוליו המרכזיים לכך היו: הערכתו שמצרים לא תסכים להפסקת אש ולכן החשש שישראל תילחם בשתי חזיתות; החשש מפני מעורבות רוסית והערכתו כי הלחימה מול הסורים המבוצרים היטב במעלה רמת הגולן תחייב לחימה קשה. 

ב־8 ביוני, מאוחר בערב, אמר דיין לרבין: "אני נשאר לישון בבור, אבל שלח הלילה את האלופים הביתה, לך גם אתה לישון בבית. המלחמה נגמרה". רבין ואחרים אכן נסעו לביתם. אולם ראש אמ"ן דאז, אלוף אהרון יריב, נשאר בבור. אז מה קרה באותו לילה שבין 8 ביוני לבוקר 9 ביוני, ששינה ב־180 מעלות את דעתו של דיין?
שני דברים הקשורים במודיעין התרחשו. הם מופיעים בספרי "מר מודיעין" על אהרון יריב ומבוססים על יומן מפורט של לשכת ראש אמ"ן ועל סיפורו של רס"ן אלי ויסברוט (הלחמי, לימים אל"מ), שהיה אותו לילה הקצין התורן של הענף הסורי במחלקת המחקר של אמ"ן. בקיא מאין כמותו בצבא הסורי. 

באחר הצהריים של 8 ביוני נערכה גיחת צילום על המערך הסורי ברמת הגולן. לקראת חצות הגיעו לחדרו של ויסברוט שני מפענחים והראו לו את מפת הפענוח. הגיחה הקיפה בעיקר את מחנות קוניטרה, אך לא את קדמת רמת הגולן, שם היו המוצבים הסוריים. והנה, מחנות קוניטרה ריקים! שם הייתה לא רק מפקדת חזית רמת הגולן הסורית, אלא גם כוחות לוחמים. כולם נעלמו. 
אלי כתב את הנייר המודיעיני המיוחד הבא בכתב ידו: "מחנות קוניטרה ריקים. לא ברור להיכן הוסגו הכוחות שהיו מרוכזים במחנות וסביבתם (וכאן בא פירוט). הערה: להערכתנו ייתכן שהמערך הסורי ברמת הגולן מתמוטט. לא ברור אם מצב כזה יחזור על עצמו". 
הנייר המיוחד הזה הופץ ישירות ומיידית לתפוצה קבועה של הצמרת הצבאית והביטחונית. יריב, שאליו נכנס ויסברוט, הטיל ספק רב אם המערך אכן התמוטט, אך נאנח: כלום כבר לא יעזור. מחר יש הפסקת אש.
יריב שכב לישון. בשעה שלוש לפנות בוקר העירו אותו ממדור הדיווח של אמ"ן והקריאו לו מברק שיירטה יחידת ההאזנה של אמ"ן: נאצר מודיע לנשיא סוריה כי מצרים עומדת לקבל את הסכם הפסקת האש ומפציר שגם סוריה תסכים. יריב הורה להעביר את המברק ללשכת שר הביטחון ונרדם.

בשש בבוקר, 9 ביוני, דיין שאל את מזכירו הצבאי איציק נסיהו אם יש "משהו חדש". נסיהו הראה לו את המברק על שיחת נאצר ואת הנייר המודיעיני המיוחד של ויסברוט על התמוטטות המערך הסורי. דיין, אחרי התרוצצות, ביקש שיקראו ליריב. יריב הטיל ספק אם המערך הסורי התמוטט. 
 
מה שוודאי: נאצר מסכים להפסקת אש, בניגוד להערכת דיין. לאחר ויכוח קצר דיין סיכם: "על פי מה שהמודיעין מוסר לי, אני מסיק על אחריותי שהמערך הסורי מתמוטט". יריב הסכים לניסוח. רבין היה בביתו, ודיין התקשר לדדו והורה לו לעלות על רמת הגולן. פגו שלושת חששות דיין מתקיפת הסורים.