מה יעלון ידע: לפני פחות מחודשיים, ב־26 במאי 2017, התייחסתי כאן להצהרתו של משה (בוגי) יעלון שלפיה בפרשת הצוללות תהיה חקירה פלילית נגד ראש הממשלה ויוגשו כתבי אישום, ואם לא הוא יפתח את הפה ויספר את מה שהוא יודע. בין היתר פורסמה כאן הפסקה הבאה: "מה יעלון יודע? לא מעט. הוא יודע שהכוונה של נתניהו להגדיל את צי הצוללות הישראליות לתשע הייתה אמיתית (מדובר בלא פחות מטירוף), הוא יודע על מעורבות ראש הממשלה בביטול המכרז הבינלאומי לספינות משמר (מה שאפשר להעביר את העסקה לגרמנים), הוא יודע שבעניין הצוללות ישראל התבקשה לאשר מכירת צוללות דומות מאותה מספנה (טיסנקרופ) גם למצרים. למרבה הפלצות וההפתעה, ישראל הסכימה גם לזה. העיקר שתהיה כבר עסקה".



שלשום, כשאבי גבאי נוגס בעקביו, הפציע יאיר לפיד לראיון בערוץ 2 והצהיר בקול גדול כי ראש הממשלה נתניהו היה זה שאישר למספנה הגרמנית לבנות צוללות דומות לאלה שהיא בונה לישראל, גם למצרים. לדברי לפיד, זוהי לא רק פרשיית השחיתות הגדולה ביותר מאז קום המדינה, זה גם גובל בבגידה. לא בטוח שלפיד מגזים הפעם.



ישראל היא לקוחה גדולה של טיסנקרופ, והגרמנים נזקקו להסכמה ישראלית על מנת לייצר צוללות גם עבור מצרים. הסכמה כזו לא ניתנה מראש, אבל על פי לפיד ויעלון, נתניהו הוא שהעביר אותה. אם כל הדברים הללו נכונים ונתניהו הפקיר אינטרסים ביטחוניים לאומיים כדי לקדם כמה שיותר מהר את העסקאות עם הגרמנים, הסיפור הזה ממריא לשמיים, או יותר נכון, צולל למעמקים. שחיתות מסדר הגודל הזה, בדרגים כאלה, לא נראתה כאן מעולם. לכאורה.



הטור המלא היום במעריב סופהשבוע