הסיכויים להגיע לשלום במזרח התיכון הרי כבר מזמן גוועו ונפחו את נשמתם. עכשיו הם אפילו לא יכולים לנוח בשקט על משכבם. מי שמטריד את מנוחתם הם לא אחרים מאשר נציגיו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, המסובך מעל ראשו בפרשת מעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ארה"ב. כבר לא מדובר בחשדות שאינם ניתנים להכחשה.



טראמפ עסוק בימים אלו בעיקר בייצורן, במציאתן ובשיווקן של אמתלות שונות ומשונות בנוגע למעורבותם של בנו וחתנו עם גורמים ברוסיה, במטרה להכפיש את שמה של הילרי קלינטון ולפגוע בסיכוייה במערכת הבחירות לנשיאות. ההסתבכות שלו ושל משפחתו מתעבה מיום ליום. הגילוי האחרון שנחשף רק שלשום הוא כי בפגישה המסתורית שהייתה לבנו וחתנו של טראמפ אשתקד עם עורכת דין המקורבת לקרמלין נכח גם לוביסט רוסי, שהיה בעברו איש מודיעין סובייטי.



הגילוי הזה מעורר ביקורת קשה נגד הנשיא, אפילו מצד מקורות ואמצעי תקשורת שמרניים שעד כה הצליחו למרות הכל לשמור לו אמונים, כמו רשת פוקס הימנית, שהצטרפה אף היא למבול התקיפות על טראמפ.




"פייק נשיא"




בתוך כך, גורמים במרכז האו"ם המתמחים בנושאי המזרח התיכון לא בדיוק יצאו מגדרם בעקבות הדיווח על הסכם המים המותפלים שנחתם בין ישראל לרשות הפלסטינית בתיווכו של השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. לדבריהם, מדובר במהלך חיובי אבל חסר כל משמעות לגבי תהליך השלום: "הבית הלבן בכאוס מוחלט ומשותק. וזה חמור ומפחיד", הם מסבירים. בל נשכח, החקירות שמנהלות שתי ועדות מטעם הסנאט והקונגרס ומטעם החוקר המיוחד צפויות לחשוף גילויים נוספים על עומק הקשרים עם רוסיה. "כבר לא מדובר בפייק ניוז", כתב פרשן בושינגטון פוסט. "אלא בפייק נשיא". 




חתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר. צילום: רויטרס
חתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר. צילום: רויטרס



את חתנו ג'ארד קושנר הכתיר הנשיא לא מזמן בתור "מי שיביא את השלום בין ישראל לפלסטינים". אם להאמין לדיווחים רק מהימים האחרונים, הרי שקושנר הוא החשוד המרכזי בניסיונות ליצור קשרים עם גורמים ברוסיה. כבר כעת ברור כי קושנר שיקר ביודעין בנוגע לקשריו עם הרוסים כדי לקבל את סיווגו הביטחוני עבור מינויו כיועץ בכיר לנשיא. המומחים מסבירים כי כעת צריך לגלות אם קושנר עבר עבירה פלילית או "רק" הפר אמונים. קושנר שכר את שירותיו של עורך דין ידוע המתמחה בתביעות בעלות אופי פלילי. נוכחותו הקרובה כל כך של קושנר לנשיא מטרידה בכירים רפובליקנים, הדורשים את סילוקו מהבית הלבן.



וזה האיש שאמור להחיות את תהליך השלום במזרח התיכון?