חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו הציפו, כמצופה, את התביעה לדחות כל טיפול משטרתי וחקירות בענייניו עד שיסיים את כהונתו. הרעיון שראש ממשלה או נשיא עלול להיות גנב, אנס, מועל או רוצח ולהמשיך לכהן הוא מטורף למדי, אבל יש לו לא מעט תומכים, ואפילו סוג של היגיון במובן שניתן להדביק כיום כל דבר לכל אחד, ואז איש לא יוכל למשול כראוי בגלל ריבוי תלונות וחקירות. הבעיה היא שבמציאות מצליחים בעלי השררה לדחות חשדות של ממש גם אם מדובר לא רק בעשן, אלא באש ממש. אם תוגש תלונת שווא ויופרחו האשמות ללא ביסוס, חברה בריאה אמורה לדעת לטפל בחומרה בחשדות השווא ובפוליטיקאים שרוכבים עליהם. אם זה לא קורה, מדובר בחברה חולה. מנהיג של חברה חולה לא זקוק בדרך כלל להגנה משפטית. מנגנון האכיפה החולה ניצב לצדו.



מבין תומכי ההצעה לדחות את חקירות נתניהו צף בזמן האחרון פרופ’ אלן דרשוביץ. את חקירות נתניהו הוא כינה “רדיפה פוליטית של המערכת המשטרתית, הממלכתית, הציבורית והתקשורתית”. החצוף הזה טוען שכך רדפו וגרמו להדחתו של יצחק רבין, בעוד רבין לקח על עצמו את האחריות (חשבון הדולרים) למקרה שכיום איש לא היה טורח להתכופף כדי להרים אותו. על עדי המדינה בעניין נתניהו הוא אמר לגאולה אבן: “אם מאיימים על מישהו, אז ברור שהוא אומר מה שרוצים שיאמר”.



האיש הוא מעין יורם שפטל מנומס להפליא עבור עשירים שזקוקים למעטפת מכובדות. הוא פרופסור בהרווארד, שזה תו תקן של מכובדות עילאית, הגם שבסופו של דבר זה עשוי להסתכם בזיכויו של או־ג’יי סימפסון ובדיבורים מתחסדים על זכותו של כל אחד להגן על עצמו. בדיוק על פי העיקרון המאפשר לו ללהטט בכל טריק כדי להוציא רוצחים נתעבים לחופשי, הוא מגן להבדיל אלף אלפי הבדלות על טראמפ ועל נתניהו. הסיבה: “החקירות הפליליות הפכו למנגנון מפלגתי”. הוא מואיל לומר ש”יש דברים שמעלים סימני שאלה, אבל מכאן ועד הטחת חשדות פליליים הדרך ארוכה”.



כשדרשוביץ נדרש בראיון ב”ישראל היום” לענייני נתניהו, הוא אמר בדיוק מה שח”כ דוד ביטן אמר לפניו, אם כי באנגלית הרווארדית בניחוח משפטי. מדובר, אגב, בפוליטיקה, ודרשוביץ מסביר מדוע הוא מגן על נתניהו: “כרגע יש סיכויים אמיתיים בזירה הבינלאומית, ונתניהו מנסה לנצל את הקרע השיעי־סוני ומצליח להגיע להבנות עם כל מיני מדינות סוניות ועוד מדינות כמו הודו ואפריקה, ויש התקדמות קטנה מול הפלסטינים (בחיי, הוא אכן אמר זאת), ולכן יש מאמץ להסיט אותו מהדרך הזאת”.



הלו?! האם זה השמאל שמנסה להסיט את נתניהו מאותה “התקדמות”? הבן אדם לא מבין בשיט מה הולך כאן ונדחף כדי להציל את ההתקדמות עם הפלסטינים והמדינות הסוניות? תחזור להגן על טראמפ, דרשוביץ, ותניח לפשטוביץ, שהוא השוטר והפרקליט והעיתונאי, לטפל בנתניהו. בדיוק כמו באמריקה.