בעת שהכותרות באמצעי התקשורת  בארה"ב עוסקות בהדחתו של סטיבן בנון, מת בניו יורק ארתור פינקלשטיין, יועץ ואסטרטג פוליטי שהקדים את סטיב בנון ביותר משני עשורים בהפקה, ניווט והובלה של מערכות בחירות לפוליטיקאים אמריקאים ימניים קיצוניים. בחלקם הגדול, הקמפיינים שניהל לא הניבו נצחונות למעסיקיו ורבים מהם הובסו על ידי יריביהם. 
 
עובדה זאת לא פגעה במוניטין שלו כאסטרטג פוליטי מעולה ופרסומו בשנות ה-90 כיועץ פוליטי ובמיוחד כמנתח מעולה של סקרי דעת קהל חצה גבולות והגיע לישראל.
 
פוליטיקאים בכירים במחנה הימין בישראל קפצו כמוצאי שלל רב על עצותיו והנחיותיו של ארתור פינקלשטיין. בבחירות 1996 הוא שימש יועץ קרוב לבנימין נתניהו וב-1999 ייעץ שוב לו ולליכוד.

הוא שימש כגורם מרכזי בתכנון הקמפיינים של אריק שרון ושל אביגדור ליברמן. הוא היה תקופה קצרה גם יועצם של סילבן שלום ושאול מופז. המומחיות של ארתור פינקלשטיין שהקנתה לו את הלקוחות הפוליטיים שלו (וגם היתה גורם שהכניס לו רווחים דשנים)  היתה קמפיין שלילי.  

בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם


במובן זה אף יועץ פוליטי לא יכול היה להתחרות עמו. הוא הציע לפוליטיקאים ששכרו את שירותיו להשמיץ, להכפיש, להשפיל את יריביהם. "בתחום הזה פינקלשטיין היה גאון", אמר בשיחה בכיר יהודי בניו יורק. "הוא הקפיד שלא תצא מקמפיין שהוא יועץ לו מילה טובה על יריב".  בשנות ה-90 שמו של ארתור פינקלשטיין נקשר כמי שמנהל ואחראי למערכות הבחירות המלוכלכות והמכוערות  בארה"ב.
 

כיועץ האסטרטגי של הקמפיין של בנימין נתניהו, פינקלשטיין נחשב כמי שיצר והפיץ את הסיסמה "פרס יחלק את ירושלים". אבל דוקא פינקלשטיין, כיועצו הקרוב וחביבו של נתניהו- שלא הסתיר את הערצתו ליועץ- דוקא פינקלשטיין היה זה שהביך את נתניהו באופן מביש ומעליב.

פינקלשטיין  חזה והעריך כי המועמד הרפובליקני לנשיאות מיט רומני יביס את הנשיא המכהן הדמוקרטי ברק אובמה. בניגוד לכל הסקרים שפורסמו אז בארה"ב ושחזו נצחון לברק אובמה, פינקלשטיין עמד על דעתו וטען כי לפי ניתוחים של סקרי דעת הקהל, מיט רומני יגבר על ברק אובמה וייבחר לנשיא. הסוף ידוע.
     
ארתור פינקלשטיין, בן 72 במותו, היה הומוסקסואל מוצהר. הוא השאיר את החבר עמו התגורר ושני ילדים שהוא וחברו לחיים אימצו.