יכול להיות שמתרקמת עכשיו בקשה מבית המשפט, שבה איש תקשורת מבקש להתיר לו לחדור אל כל מקום והעילה מצוינת בפשטות - כדי לעשות רע לנתניהו. זו עתירה שלא הולכת סחור־סחור. היא אומרת את האמת. לא טובת הציבור, לא חופש המידע - רק לעשות לנתניהו את המוות. לכל אחד ברורה המגמה הזו, המובילה בלהט חלק מהישראלים. נציגיהם בתקשורת ובמקומות אחרים פועלים על פי מניעים נפשיים של שנאה בוערת לנתניהו. קריאת הקרב היא "בואו נהרוס לנתניהו את החיים" והיא מובנת יותר מאשר מילים כגון "שקיפות", המסתירות את העיקר.



אדם הגון עומד מיואש מול גל המשטמה הבוערת הזאת. הרי כולנו רוצים ראש ממשלה שיטפל בנושאים כגון התמודדות עם התוכניות להשמיד אותנו, שיפור רמת החיים הטובה שלנו ועניינים פעוטים כאלה. אבל מה פתאום? במקום זאת, ראש הממשלה חייב להקדיש את זמנו להתגוננות מפני רדיפות, אחרי חדירה לכל רגע מזמנו. רדיפות שיוצרות בידור לקהל שונאיו, הנהנים מהשעשוע הזה בהנאה סדיסטית.



האם שיחות ראש ממשלה עם עורך עיתון או בעל הון הם באמת נושא כה חשוב שבגללו פרצו את עקרון ההגנה על פרטיות ראש הממשלה ואשתו? כן, אם אתה נתניהו. איש לא היה מעז להתעלל ככה במנהיג ממחנה השלום והתקווה. ובצדק. ההנאה הצוהלת של ישראלים מסוימים נוכח מצוקת ראש הממשלה מול הצו לחשוף את השיחות שלו עם "ישראל היום" לא מובנת. אני כותב כל חיי בעיתון מתחרה, אבל בכל זאת צריך לומר כמה מילים להגנת "ישראל היום". נניח שראש הממשלה הכתיב לעורך את הכותרת הראשית. אז מה? מותר לביבי לצלצל גם ל"ניו יורק טיימס" ול"מעריב לנוער" ולנסות להשפיע. אני לא יכול לראות את הרדיפה הזו, שחוץ מהתענגות על העינוי שמעבירים את נתניהו אין מאחוריה כלום. כל הרוקדים בשמחה מול הרדיפה הזו יודעים שהרדיפה עצמה היא העניין ולא מידע על מועדי שיחות כאלה או אחרות.



קרוב היום שבו ידרוש מישהו בשם חופש המידע להכניס מיקרופון למיטה של ביבי בלילה כדי שהעם יידע מה קורה שם כשהוא ושרה ישנים. על מה הוא חולם? אולי הוא יפלוט משהו תוך כדי שינה, זכותנו לדעת. בסרט הנפלא של ג'רי לואיס, "אומנים ודוגמניות", הקומיקאי מגלם בחור מכור לקומיקס. בלילה הוא חולם עלילות קומיקס וצועק את הסיפור תוך כדי שינה. בחלום שלו מופיעה גם נוסחה סודית של טיל אמריקאי. שירותי הביון הרוסיים רוצים כמובן גם הם לשמוע את חלומותיו. נראה לכם מופרע ומופרך ומתאים לסרט של ג'רי לואיס בלבד? לא נראה לי שברדיפה אחרי נתניהו ראינו כבר את כל הדברים המופרכים והמופרעים.