בחודשים האחרונים ניסיתי כמה פעמים להגיע לאיזשהו קשר עיתונאי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לא הצלחתי. ביקשתי זאת בטלפון למנהל ההסברה בלשכת ראש הממשלה, וגם שלחתי במיילים בקשה כזו לדובר בועז סטמבלר: “לראש הממשלה שלום, לבועז סטמבלר שלום, אני מבקש פגישה לשיחת רקע (לא ראיון, אם זה לא רצוי), או לחלופין ואפילו עדיף, להיות לצד ראש הממשלה במשך יום עבודה אחד בלשכה. לחלופין, ובנפרד, אבקש קשר איתך, בועז. אנא צור קשר לשיחה טלפונית. תודה”. שום תשובה, שום קשר. 
 
בעבר דווקא הייתי יום לצד ראש הממשלה בעבודתו בלשכה וכתבתי על כך. פעם נסעתי איתו בטרמפ במכוניתו מתל אביב לירושלים כדי לראיין אותו בזמן הנסיעה, שהוא זמן די פנוי. הפעם לא קיבלתי כל תשובה. נותרתי עם שאלות שהייתי רוצה לשאול. אפשר אולי לומר לי: בשביל מה לך לשאול כאשר עיתונאים אחרים שואלים אותו כל הזמן? כן, אני שומע את השאלות: “מתי תיסוג?” “מדוע אתה מוביל למדינה דו־לאומית” וכדומה. הוא עונה כבר על אוטומט. לצערי, לא שואלים אפילו פעם אחת שאלות קשות באמת. באין שיתוף פעולה מלשכת נתניהו, אשאל כאן מה שרציתי לשאול, ולו בשיחת רקע, בפגישה איתו: 
 
אדוני ראש הממשלה, נתחיל באיום מסוריה. לדבריך המצב נפיץ מאוד, כוחות עוינים על הגדרות. השאלה היא: מה אתה וממשלת ישראל רוצים שיתרחש במקרה מלחמה עם האזור הסורי? האם במקרה כזה שקלתם גם תוכניות להרחיב את גבולות המדינה? האם בעקבות מלחמה כזו, אם תפרוץ, קיימות תוכניות להגדלת שטח ישראל לכיוון הבשן והחורן, נניח? או שמא ישראל תמשיך גם הפעם במחשבה המאובנת של לעצור את האויב ולחזור הביתה לאמא בשלום? 

(תשובה)
 
שאלה נוספת: בנושא רצועת עזה, האם אחרי נסיגה חד־צדדית יכולה להיות גם חזרה חד־צדדית? זאת אומרת, אחרי שהנסיגה מרצועת עזה נכשלה, האם ישראל בהנהגתך תוכל לחזור לרצועת עזה? האם אתה, כראש הממשלה, תוביל באומץ לפחות מהלך קטן של חזרה לצפון רצועת עזה? באופן יזום, או 
במקרה שיפרוץ עימות בינינו לבין חמאס ברצועת עזה?
 
שאפרט? אני מניח שאתה מבין את שאלתי, אבל בבקשה, אפרט. כוונתי היא לשטח בצפון רצועת עזה שבו היו שלושה יישובים ישראליים יפים, ואין בו אוכלוסייה ערבית. הוא גובל בישראל. מדובר בתיקון גבול של קיצוץ פס קטן מקצה רצועת עזה, השבתו לשלטון ישראל ובניית היישובים מחדש. אבקש שלא תתחמק ותיתן לעם ישראל תשובה לשאלה זו.
(תשובה)
 
לגבי הצוללות. לא בנושא הבלתי חוקי, אלא זה החוקי. איך ייתכן שיש עמלה של 5% לאדם פרטי בעסקת צוללות? והאם יש עמלה כזו גם בעסקת האף־35? אם כן, ואם זה הנוהל תמיד, בכל הממשלות, האם כראש ממשלתנו לא חשוב להפסיק את זה? אה, זה הקפיטליזם? סליחה, זו לא תשובה. אני שמח מאוד כאשר אנשים בארץ מתעשרים, אבל נראה לי לא טוב כאשר נשק לצה”ל מעורב בכסף לאנשים פרטיים.
(תשובה)
 
אדוני ראש הממשלה, מדוע אתה ממשיך לדבר על שתי מדינות לשני עמים כאשר הליכוד נגד? אתה מבקש שאעבור לשאלה הבאה? זו התחמקות, אבל בסדר, לשאלה הבאה: ציינו בשבוע שעבר 120 שנה לקונגרס הציוני. מדובר ב־120 שנה לציונות, ואכן קמה ליהודים מדינה. היהודים אומנם לא הצליחו להגיע למצב שבו מפסיקים לנסות להרוג אותם, אבל הם לפחות הגיעו למצב שמי שרוצה להרוג אותם - משלם מחיר כבד. עם זאת, אני רואה את ראש ממשלת ישראל גם כמנהיג התנועה הציונית, ואני חושב שתסכים. ובכן, כמי שעומד בראש הציונות, אשאל בדבר התכנון ל־120 השנים הבאות של הציונות.

האם יש לך חזון גדול, בקנה המידה של חזון הרצל? למשל, האם אחרי שקמה ליהודים מדינה בניגוד לכל הסיכויים, יש עכשיו תוכניות, כוונות, חזון, להקים בעתיד עוד מדינה יהודית בעולם? האם מישהו כתב נייר עבודה? או שמא אתה, נתניהו, מסתפק בשימור המצב הקיים, ובמה שהציונות והעם היהודי הגיעו אליו, בלי אתגרים גדולים נוספים בנוסח הרצל? בסדר, מר נתניהו, הבנתי, הראיון תם. חבל, היו לי עוד כל כך הרבה שאלות שלא שואלים אף פעם.