"היום שוב מונתה נשיאה לבית המשפט העליון בהליך בחירה פיקטיבי הרומס את כל כללי המינויים בשירות הציבורי... הגיע הזמן למעשים ובראשם מהלך נחוש לשינוי מן היסוד של שיטת בחירת השופטים... קשה שלא להתרשם מהאופן המחוצף שבו מינו פעם נוספת השופטים את מי שיעמוד בראשם...". את הדברים האלה אמר ביום שני השבוע השר יריב לוין, מיד לאחר בחירתה של השופטת אסתר חיות לנשיאה הבאה של בית המשפט העליון של מדינת ישראל.



לוין נחשב לשר המקורב ביותר לראש הממשלה. בסגנונו האלים הפך השר לוין את בית המשפט העליון לסוג של משפחת פשע. מתיאוריו אפשר לחשוב שלא מדובר בבחירת נשיא העליון, אלא "סנדק" חדש למאפיה הסיציליאנית. מה שלוין אומר לנו זה ששופטי העליון הם חונטה של גנרלים, וכולנו בני הערובה שלהם. צריך להושיענו מידם. הוא מתיר את דמו של בית המשפט העליון ולא בפעם הראשונה.



למחרת ערך גדעון סער אירוע הרמת כוסית לפעיליו בליכוד באור יהודה. אלה הדברים שסער אמר, בין היתר, באירוע: "הליכוד הוא התנועה הגדולה והמובילה בישראל. מפלגת שלטון שנים רבות. אנחנו נהנים מתמיכת ציבורים רחבים ומגוונים ושואפים תמיד להגדילה. הליכוד היה תמיד תנועה ממלכתית. כך למדנו ממורנו מנחם בגין עליו השלום. הליכוד הוא הזרם המרכזי. הוא מוביל הדרך ומתווה הכיוון. הוא אינו מפלגת שוליים ואסור שיירד לשוליים. עלינו לשמור על מערכות המדינה החשובות ולכבדן. יש לנו צה״ל אחד. שב״כ אחד. יש לנו מערכת משפט אחת. משטרה אחת. אף אחת מהמערכות הללו אינה מושלמת. בהחלט יש מקום לשינויים ולרפורמות. מתוך גישה ממלכתית. גם כשיש ביקורת, אין לקעקע את מוסדות המדינה. אנחנו השלטון! יש לנו אחריות. זו לא רק הדרך הנכונה מבחינה ערכית, זו גם הדרך הנכונה מבחינה אלקטורלית, והיא תביא אותנו ב״ה לשיאים חדשים של תמיכה בליכוד".



הטור המלא - ב"מעריב סופהשבוע"