תקיפת חיל האוויר הבוקר נועדה לסמן עוד קו אדום ישראלי: חיל האוויר לא יסבול ירי נ"מ סורי או כל פגיעה בחופש הפעולה שלו באזור לבנון. ההחלטה לתקוף הבוקר (שני) באה אחרי מספר אירועים בשנה האחרונה שבהם ירו סוללות הגנה אוירית סוריות טילים בזמן פעילות של חיל האוויר. בכל המקרים, לא היה סיכון למטוסים הישראלים, ועדיין, בהתייעצות שנערכה אחרי התקרית הלילה, הוחלט להעביר לסורים מסר להפסיק עם הירי, ולכן גם ניתן הד פומבי לתקיפה. כל אלופי המטה הכללי נכחו הבוקר בישיבה של פורום מטכ"ל שהגיעו הדיווחים מסוריה ותמכו בהחלטת הרמטכ"ל להגיב על הירי.



שר הביטחון עודכן ואישר וכך גם ראש הממשלה. בירי הקודם שבוצע לעבר מטוסי חיל האוויר לפני כחודש בחרו בצה"ל שלא להגיב מתוך רצון להימנע מהסלמה אולם הירי הלילה שיקף החלטה סורית לפעול בתקיפות כנגד חיל האוויר ואת זה רוצים בצה"ל להפסיק. הפעם, קיבל חיל האוויר הרוסי עדכון בזמן אמת על תקיפת חיל האוויר, ולא בדיעבד, כפי שקורה בדרך כלל, כאשר התקיפה התבצעה שעות לפני הגעתו של שר ההגנה הרוסי לישראל.



זהו סימן השאלה הגדול באירוע - עד כמה יאפשרו הרוסים לישראל להמשיך ולעשות ככל העולה על רוחה בסוריה ובלבנון, או שיציבו סייגים לפעילות של חיל האוויר. ההערכה בישראל היא שרוסיה מאשרת בשתיקה את ירי טילי הנ"מ של אסד. הסוללות הרוסיות הפרוסות בסוריה, כמו גם מטוסי הקרב הרוסיים, נזהרים בשנה האחרונה שלא להתחכך בפעילות חיל האוויר הישראלי.