זה לא רק הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, איש ארץ ישראל השלמה, ירושלמי בית"רי ובן לשושלת רביזיוניסטית מפוארת. ביום חמישי התראיין בית"רי אחר, דן מרידור, ברדיו (כאן 11) וחרג מהמרידורית המעונבת והקרירה שלו: "נשיא המדינה לא נושא בדרך כלל נאומים שבמחלוקת, כנראה שהגיעו מים עד נפש וצריך לזעוק, אני שותף לדעתו... דמוקרטיה תלויה בראש ובראשונה במה שאסור לרוב לעשות למיעוט, מי שמדבר על דמוקרטיה קוראים לו שמאלני, זו שערורייה. הרצון לשלוט בלי מגבלות מביא להחלשת מערכת המשפט".



והנה מה שצייצה השבוע לימור לבנת, עוד ליכודניקית מפוארת, בת לשושלת ארוכה: "נגד בית המשפט העליון, נגד המשטרה, נגד היועמ"ש. את הניסיון לפגיעה בשומרי הסף היטיב לתאר אתמול נשיא המדינה בנאומו, על אף שגם הוא, בצדק, מתח ביקורת על 'הכל שפיט'. היום הוסיף סמוטריץ' גם ניסיון לסרס את סמכויות מבקר המדינה. תחזירו לנו את הממלכתיות".



בגלל מגבלות הטוויטר, שכחה לבנת לספור עוד כמה מקורבנות הביטניזם מבית מדרשו של נתניהו בחודשים האחרונים: השב"כ ("מה נותנים להם לאכול שם, שכולם הפכו שמאלנים?"), צה"ל, הרמטכ"ל (בפרשת אלאור אזריה, בין היתר), נשיא המדינה עצמו, הפרקליטות, המפכ"ל (מתכוון לרוץ בראש רשימה פוליטית), ובעצם מי לא. אף אחד לא חסין. מי שמעז לחרוג משורת המקהלה המדקלמת את המילים המולחנות בבלפור, מוקע מיד כשמאלן, בוגד ועוכר ישראל. הכל כשר במלחמת הכל־בכל שמטרתה הצלתו של בנימין נתניהו. פעם היו כאן מנהיגים שהיו מוכנים להקריב את נפשם למען המדינה. היום יש לנו עסקנים שמוכנים להחריב את המדינה למען המנהיג.


הטור המלא של בן כספית היום ב"מעריב סופהשבוע"