גבי גזית ונתן זהבי עובדים איתי ברדיו 103, שנים רבות. עיתון "מעריב" הוא חלק מקבוצת התקשורת שבשליטת בעלי התחנה. את זהבי אני מכיר עוד מימי הג'יפ הירוק באופירה. יש לו פה חבל"ז, תמיד היה לו. אני לא ראיתי ולא שמעתי אותו פוגע בנשים - אבל העובדה שלא ראיתי - אינה פוסלת את המתלוננות. הן רשאיות להתלונן, בתנאי שזהבי יידע מול מי הוא מתמודד.



כאשר שטייף מודיעה לציבור שיש בידיה עשר תלונות ועדויות נגדו, עולה השאלה מי הסמיך אותה לגבות עדויות? עיתונאי אינו מורשה בחוק לנהל חקירה פלילית, הוא מורשה לנהל תחקיר. החוק קובע תקופת התיישנות לעבירות שונות, שטייף מודעת לפרט הזה בחוק. על הרשעתה במחוזי היא כתבה לי לפני שבעה חודשים וחצי: "ממזמן אין לי תיק פלילי, יש התיישנות!". אבל את הזכות שהיא דורשת לעצמה, היא לא מאפשרת לגברים שהיא "חוקרת" ולבטח מאשימה ואף מרשיעה בעבירות פליליות חמורות - ללא משפט - בתחנת רדיו צבאית וברשתות החברתיות.



שטייף וחברותיה יודעות שמשטרת ישראל אינה יכולה לחקור חשדות לביצוע עבירות מין לפני 15 שנים, 22 שנים, 30 שנים ויותר. אז היא והן משתוללות הפקר־הפקר, פטרושקה. כדאי לזכור: עיתונאים, שרים ונבחרי ציבור שהורשעו אצל שטייף ושות', לא הועמדו לדין גם אחרי חקירות משטרה - אבל הם זכו לשיימינג ברשתות ובתקשורת, ונאלצו לשלם מחיר.



הטור המלא היום ב"מעריב סופהשבוע"