ועכשיו נשאלת השאלה הגדולה – מי הבא בתור? מי הבכיר הבא בממשלו של הנשיא דונלד טראמפ שייחשף בקרוב כמי שחשוד בקיום קשרים עם בכירים רוסיים בעת קמפיין הבחירות ב־2016 ־ קשרים שעל פי החשדות השפיעו על תוצאות הבחירות. לא מצליח לטראמפ. עד שהוא כבר מצליח לסחוט ניצחון משמעותי מבחינתו עם העברת הרפורמה במסים בסנאט, אחת מההבטחות המשמעותיות שנתן לבוחריו בקמפיין, ובום – בדיוק במקביל נוחתת על ראשו ההודעה כי היועץ לענייני ביטחון שלו לשעבר מודה באשמה כי שיקר לאף.בי.איי בנוגע לשיחה שקיים עם שגריר רוסיה בוושינגטון בעיצומו של קמפיין הבחירות של טראמפ.



הפירוש המעשי והמשמעותי של הודאתו של פלין היא שכעת אחד האישים הבכירים והמרכזיים ומי שהשפיע (בלשון עבר) בצמרת ממשל טראמפ ישתף פעולה עם החוקר המיוחד רוברט מולר בחקירתו בנוגע לקשרים לכאורה שהבשילו ופרחו בין יועציו של טראמפ לבכירים רוסיים במהלך הקמפיין.



הנשיא מיהר, כמנהגו, לצייץ בטוויטר כי הודאתו באשמה של פלין אינה נוגעת לו ואין לה שום קשר אליו. ייתכן שהוא צודק, אבל ניתן להניח בבטחה כי שיתוף הפעולה שצפוי להיווצר, מהיום והלאה, בין יועץ בכיר לשעבר כמו מייקל פלין לחוקר המיוחד ולשעבר ראש האף.בי.איי מולר יניב חשודים נוספים בפרשה. עוד יצוצו שמות של בכירים נוספים ויועצים קרובים לנשיא, בזמן הווה ולא בעבר, כאלו שפעילים היום בסביבתו של טראמפ, שהיו מעורבים ושותפים פעילים לאותם מגעים אסורים עם הרוסים. 



ה"ניו יורק טיימס" פרסם אתמול מאמר ראשי תחת הכותרת "אחרי הפטפטן והחצוף פלין – מי הבא אחריו?", ובו צוינו מספר שמות של בכירים בסביבתו של טראמפ, שאותם יאשים פלין קרוב לוודאי במעורבות בקשרים שניהל עם הרוסים. מי שמופיע בראש הרשימה, גם לדעת מומחים ופרשנים נוספים, הוא לא אחר מחתנו ויועצו הקרוב של הנשיא ג'ראד קושנר: "קושנר הינו המועמד הברור להופיע כמי שקיים תפקיד מרכזי בקשרים שקיים פלין עם השגריר הרוסי קיסליאק.



קושנר בלאו הכי חשוד באי אמירת אמת תחת שבועה", נכתב בעיתון. ובלי קשר לישראל הרי אי אפשר. צריך להזכיר כי קושנר עומד בראש הצוות שעוסק בגיבוש מתווה שלום. מדובר באדם שמוביל ומנווט את מאמצי הבית הלבן להשיג את חידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים. איזה סיכוי, ובכלל איזה טעם ישנו, בניסיון לקדם את סוגיית השלום אם האיש שמופקד על מרב המאמץ צפוי להפוך לחשוד בשערורייה של התערבות מעצמה זרה בבחירות לנשיאות בארה"ב.