לחלק מאנשיו מספר משה כחלון שהמלצות המשטרה בתיקי נתניהו לא יהיו דרמטיות. סיגרים פה, שמפניה שם, כל הג'ז המאוס הזה שכבר יצא לכולם מכל החורים. נעבור את זה ביחד, רומז כחלון, יהיה בסדר. הבעיה היא שלא יהיה בסדר. שר האוצר יודע שהמלצות המשטרה יהיו דרמטיות מאוד. 

קמצוץ קיבלנו ברביעי בלילה במהדורת החדשות, בסיפור החדש על התכשיט שבחרה לעצמה "הגברת" ועל ההתרוצצות הממלכתית שהתרחשה כדי להניא את אחד מטייקוני הכיס של המשפחה מלרכוש את אותו התכשיט. כשארנון מילצ'ן, אותו טייקון ביש גדא, הערים קשיים, החציף פנים, גרר רגליים ולא הודה מיד לאלוהים על מזלו הטוב שסייע לו לקבל את הזכות להיטיב עם הגברת, הסבירו לו ולחצו עליו ואפילו האשימו אותו ב"ביזוי", כשראש ממשלת ישראל בכבודו ובעצמו מנצח על המאמצים הבינלאומיים, חוות הדעת המשפטיות והמנופים שהופעלו עד שהצדקת קיבלה את התכשיט שלה.



כמה חבל שהמדינה לא משתמשת ביכולות האלה גם לנושאים אסטרטגיים אחרים. כך, למשל, תארו לעצמכם שהיא הייתה פשוט דורשת במתנה את פרויקט הגרעין האיראני תכף ומיד. זה אולי היה לוקח קצת יותר זמן, ומצריך גיוס של עוד כמה טייקונים (לא חסר, כידוע), אבל היא בסוף הייתה מקבלת את מה שדרשה, אחרת יבולע לכולנו. בעדותו סיפר מילצ'ן שהוא השקיע כל כך הרבה כספים בבקבוקי השמפניה הוורודה של הגברת, כדי שהאדון יוכל לנוח ממנה קצת. הבעיה שמילצ'ן עצמו לא הצליח לנוח ממנה, וגם לא ממנו, עד שנאלץ להזעיק עזרה.



הטור המלא - היום ב"מעריב סופהשבוע"