אם לפתע הייתה משתררת דממה על שטח מדינת ישראל ושאון החיים היה נעצר לרגע, היה נשמע בבירור קול זעקה, קריאת מחאה מהדהדת נגד עוול משווע. מי שהיה מטה אוזן ומקשיב היה מזהה מיד, זה היה קולה של השבת, מחאה של שבת נעלבת, שבת מושפלת. צריך היה להיות עוכר ישראל או חילוני להכעיס כדי לפגוע, לבייש ולבזות את קדושת השבת, כבודה ומעמדה במידה ובהיקף שגרם לשבת שר הפנים אריה דרעי, יהודי דתי וראש סיעה דתית, עם חוק המרכולים שלו. 

מי שיצאה מקוזזת מהדיון העקר בכנסת היא השבת. אם היה לדרעי שבריר של כבוד עצמי ודאגה אמיתית למעמדה של השבת, הוא צריך היה להתפטר ולפרוש מהחיים הציבוריים. השבת בישראל נאנחת וכואבת לא רק ממחלליה. צערה הוא כפול. היא סובלת גם ממגיניה. כואב לה הלב לראות את ההמונים העושים את השבת ליום חול. מרגיז את השבת לראות מי אלה המנסים להגן על כבודה. השבת עוקבת אחרי המאבק סביב חוק המרכולים ולא יודעת את נפשה מרוב כעס. למען השם, אולי תעזבו אותי?  
לא ברור אם יהיה רוב לאישור חוק המרכולים או מתי תתקיים ההצבעה. הבית היהודי וישראל ביתנו מתקוטטים ומאיימים, שר הפנים אריה דרעי, יוזם חוק המרכולים, מזהיר מפני סיכולו. דרעי מודע לעובדה שאישור או סיכול החוק יקבע את גורל סיעתו וחמור מזה, את עתידו כשר.
       
וכל הפוליטיקה הזאת היא בשמה של דאגה לשמירת השבת, תחת מסכה של חרדה לכבודה ולמעמדה של השבת בישראל. תייר או אורח ממדינה זרה שיקרא או ישמע את מה שמתחולל סביב חוק המרכולים יהיה בטוח שמדובר במאבק על שלמות הקואליציה ועל גורלם של ראשי הסיעות החרדיות. איפה פה הדאגה לכבודה של השבת?
 

אין ספק שאריה דרעי והח"כים יעקב ליצמן ומשה גפני כואבים באמת ובתמים את הפגיעה בשמירת השבת. הצרה היא, שדאגתם לשבת נגועה במניעים פוליטיים, מוכתמת באינטרסים מפלגתיים ומוזנת בחישובים אישיים. השלושה הם פוליטיקאים ותיקים ומשופשפים. כל מהלך שלהם, כל יוזמה מונעים משיקולים פוליטיים. בדיוק מה שהשבת לא סובלת, לא רוצה ומוותרת על הטובות.
הרבנים שנענו להזמנת ראש הממשלה ונפגשו עמו קיבלו תמורה נאה - תקציב מיוחד של 40 מיליון שקל להתנחלויות. גם אם נכון הדיווח שההקצבה הזאת אושרה זה מכבר, העובדה היא שקיומה פורסם ויישומה קודם בעקבות הפגישה עם ראש הממשלה. איך זה שבעת שבכנסת מתנהל מאבק סביב חוק המרכולים, הפגישה בין הרבנים לראש הממשלה לא הניבה הצהרת תמיכה של נתניהו בחוק? הרבנים כנראה לא ביקשו מראש הממשלה הצהרה כזאת. אם ביקשו ולא קיבלו, הם היו צריכים מטעמי גילוי נאות לפרסם זאת. אבל כנראה שהשבת, מצדם, יכולה לחכות. לא יקרה כלום. דרעי הרי כבר דואג לשבת.