ייאמר מיד: עיתוי ההודעה של שירות הביטחון הכללי על חשיפה ועל מעצר סוכנים של המודיעין האיראני הוא מקרי ולא קשור כלל לאירועים האחרונים בגזרת איראן.
מיניסטריון המודיעין האיראני אחראי על פעולות איסוף מידע ומבצעים מיוחדים של חבלה, טרור והתנקשויות מחוץ לגבולות המדינה. המיניסטריון היה קשור בעבר לפיגועים בארגנטינה בשנות ה־90 נגד שגרירות ישראל ו”אמיה”, בית הקהילה היהודית במדינה, וכן למאמצים לפגוע בשגרירויות ישראל, בדיפלומטים ישראלים וביעדים יהודיים בחו”ל.
 לא אחת חשפו שירותי ביטחון באירופה שלוחים של המודיעין האיראני שהתחזו לתיירים תמימים וניסו לצלם תמונות ולאסוף מידע על נציגויות ישראל ועל מוסדות יהודיים. כמו כן אחראי מיניסטריון המודיעין על חיסול מתנגדי המשטר ברחבי אירופה ועל תוכניות לפיגועים בארה"ב.

לפני כמה שנים נעצר בישראל אזרח איראני שנשלח עם דרכון זר למשימות של צילום אתרים ואיסוף מידע. מאז הוא מרצה את עונשו בכלא. המודיעין האיראני ניסה בעבר לפעול גם באמצעות גיוס פלסטינים וערבים ישראלים, אך מיקד את פעילותו בעיקר בשני ערוצים: הוא הגביר את מאמצי לוחמת הסייבר שלו כדי לאסוף מידע ולשבש תשתיות קריטיות, והפעיל את חיזבאללה למשימות איסוף מידע, גיוס סוכנים וחבלה. 
הארגון השיעי הלבנוני גייס במרוצת השנים ערבים ישראלים (בחלק מהמקרים התשלום היה בסמים) או פלסטינים מעזה או מהגדה. נוסף על כך גייס חיזבאללה בעלי אזרחויות זרות (בריטי, גרמני ודני בין השאר) ושלח אותם למשימות שונות בישראל. בכמה מקרים שפורסמו בעבר הם נלכדו בידי שב”כ.
העובדה שהפעם החליט המודיעין האיראני לפעול במישרין וללא התיווך של חיזבאללה יכולה להעיד על אכזבה מיכולתו של הארגון הלבנוני בתחום זה, או לחלופין על כך שחיזבאללה פשוט עסוק מדי בלחימה בסוריה ובהגנה על משטרו של בשאר אסד.
מה שברור הוא כי המודיעין האיראני ממשיך לפעול במישרין או בעקיפין ללא הרף, במלוא האמצעים העומדים לרשותו וכמיטב יכולתו, כדי לחדור לישראל. המאבק של שב”כ נגד פעילות זו של איראן הוא חיוני ביותר במאמץ לסכל פעולות ריגול וטרור.