כוננות סופה בישראל נשמעת כמו עוד מעשייה דמיונית ומשעשעת, אבל על פי כל התחזיות זה הדבר האמיתי, וגם אנחנו סופסוף נזכה לחורף כהלכתו. מזג האוויר החורפי והסוער הצפוי לנו בסוף השבוע הקרוב ירתק אותנו לביתנו יחד עם בני המשפחה ואהובינו. בעוד אנשי מקצוע עורכים ישיבות היערכות דחופות ותיאומים בין גורמי החירום השונים - יחידות המטה העירוניות, משרדי הרווחה, שירותי כיבוי האש ושירותי ההצלה, לנו נותר להפוך את הפחד לריגוש ולנצל כל דקה בקרבת יקירינו.



אין כיף גדול יותר מאשר להסתגר בבית החם, מוקפים בבני המשפחה והילדים הרועשים, אין מראה מלבב יותר מאשר לראותם מדביקים את אפיהם לזכוכית החלון ומסתכלים על טיפות הגשם השמנות שניתכות על רצפת המרפסת ועל הרוחות העזות, ומתענגים על הקסם העז של הרעמים והברקים ואפילו על והפחד מהלא נודע.



אז כמה המלצות חמות שיחממו לכם את שעות הסופה. זה הזמן להצטנף בתוך פיג'מות חמות ועבות מפלנל ונעלי בית מפרווה ולהצטופף עם הילדים מסביב למשחק מונופול לכל המשפחה או משחק שבץ נא. ולאלה שמסרבים להתנתק מהקידמה אז תוכלו ליהנות מהמשחק המשפחתי just dance באקס בוקס. אל תוותרו על מרק עוף מהביל עם ריח משכר של ירקות או על צלחת הגונה של צ'ולנט, החמין המפורסם, המאכל האידאלי בימי החורף הקרים. אולי זה גם הזמן ללמוד לסרוג סוודר, כפפות לילדים, או בגד חם לכלב".



מי שאמיץ יותר, יכול להלביש היטב את הילדים ולצאת איתם החוצה לזמן קצר לקפוץ עם מגפי הגומי בתוך השלוליות. אין דבר יותר מהנה ומשעשע עבורם, אבל זכרת את סכנת מכשולים כמו עצים, עמודי תאורה, שלטים ורמזורים שעלולים לעוף כתוצאה ממשבי הרוח העזים.



ליעילים שבינינו, נצלו את הזמן הפנוי לסידורי ארון הבגדים והחלפת בגדי הקיץ שנמצאים במדפים הקדמיים לבגדי חורף. אל תגזימו כמובן, כי מספיקים שניים או שלושה מדפים של בגדים ארוכים וחמים לחורף הקצרצר שלנו. את בגדי הקיץ השאירו בכוננות שליפה זריזה.



לזוגות הנאהבים, נצלו את הרגע לשעות רומנטיות הכוללות מסאג' זוגי על רקע הרוח השורקת. בל נשכח גם להזרים את הדם עם כוסית וויסקי חריף ועוקצני שמתאים בדיוק ליום סגרירי. ההמשך כבר ברור לכולנו. אל תמהרו, לאט לאט, תשקיעו אחד בשנייה. ואילו לרווקים, זאת הזדמנות נהדרת גם להתייחד עם הספר שקנית לא מזמן וכל כך רצית לקרוא אבל לא יצא. כי אחרי התרוצצות מתמדת בין בית, עבודה, בית ספר, שעורי בית וחוגים של הילדים, אתה נזרק על המיטה ונרדם תמיד באותו עמוד של הספר.



כמובן שאי אפשר להחמיץ ביום שכזה, כאשר בחוץ שורקת הרוח במלוא העוצמה וגשם זלעפות מכה על חלונך, אפשרות להתכרבל בתוך השמיכות ולהריץ מרתון של סרטים או סדרות כשהמומלצים ביותר הם הסרט "הכחשה" שיצא לאור לפני כשנה ומופץ כעת ב-VOD בחינם. מדובר בדרמה היסטורית משפטית מבריקה המבוססת על סיפור אמיתי של משפט הנערך בין מכחיש השואה הגדול ביותר לבין היסטוריונית מוערכת המתמחה בלימודי השואה.



ואם למזלכם השאלטר לא קפץ ועדיין נותרתם עם חשמל בדירה, תוכלו לקנח בסרט המלחמה האדיר "דנקרק", העוסק בהצלה של מאות אלפי חיילי בעלות הברית שנשלחו לצרפת, אך מצאו עצמם לכודים על ידי כוחות גרמנים. מבטיחה לכם שתודו לי. אם אתם פחות חובבי סרטי איכות כבדים ולא ראיתם עד כה את הסדרה המצליחה "מיליארדים", זה הזמן למרתון שתי העונות הסוחפות והקלילות, רגע לפני שתושק העונה השלישית.



ושתהיה לנו סופה מהסרטים שתרעיד את אמות הסיפים ותוריד הרבה הרבה גשמי ברכה. עדיף על סופות מלחמה וסערות פוליטיות.