לשעות ספורות הפנטזיה על שיתוף הפעולה עם העולם הסוני הייתה בהישג יד. מקורות ישראליים הדליפו לתקשורת כי ערב הסעודית הסכימה שטיסות אייר אינדיה מניו דלהי לנתב”ג יעברו לשטחה. אל־על טסה להודו כבר שנים בנתיב ארוך שעובר מעל האוקיינוס, כדי להיענות לדרישות הביטחון האוסרות עליה לעבור מעל מדינות עוינות כמו איראן ואפגניסטן. חברת התעופה ההודית, כחלק מעיקרון ההדדיות ושיתוף הפעולה האסטרטגי עם ישראל, תכננה זה שנים לממש את זכותה לטוס לנתב”ג ולזכות בנתח מהשוק הזה שהולך ומתרחב.



ההודים הציעו מסלול טיסה מקוצר דרך אירן ואפגניסטן, אך גורמי הביטחון של משרד התחבורה (רשות התעופה הארצית) סירבו לאשר אותו. ואז פתחה החברה ההודית במשא ומתן עם ערב הסעודית כדי לאפשר לה לעבור במרחב האווירי של הממלכה בדרך לישראל וממנה. במשרד התחבורה ובמערכת הביטחון היו מודעים למגעים וקיוו שאם יתממש החזון, זה יעיד על כך שהממלכה הסעודית מוכנה להתקדם בצעד קטן לקראת נרמול היחסים.



זה שנים שבין הממלכה לישראל מתקיימים קשרים מסוגים שונים כשבמוקד, לפי פרסומים זרים, שיתוף פעולה מודיעיני וביטחוני המבוסס על העיקרון שהאויב של אויבי הוא ידידי. החשש המשותף לשתי המדינות מאיראן ושאיפות ההתפשטות שלה יכול לשמש כדבק מלכד. בשנים האחרונות מרבים ראש הממשלה ושרים בקבינט לדבר על הקשר בין העולם הסוני לישראל כחלק מהמערכה נגד איראן ומזימותיה לכונן סהר שיעי במזרח התיכון, על רקע מעורבותה במלחמות האזרחים בסוריה, בתימן ובעיראק.



לכאורה, “הקשר ההודי” יכול היה להיות הצעד הראשון בדרך להצפת היחסים מהעולם החשאי אל פני השטח, אבל מישהו בישראל פטפט יותר מדי. הידיעה ששודרה לראשונה בקול ישראל, כאילו סעודיה כבר אישרה לאייר אינדיה לטוס לישראל דרך שטחה האווירי, הרגיזה את הממשל המלוכני בריאד. ואז נוספה לכך פטפטת של בכירים באל־על, שחששו שהנה נוגסים מהמונופול שלהם וביקשו לקבל הטבה דומה – לטוס מעל סעודיה. זה כבר היה יותר מדי לממלכה ולדובריה, שמיהרו להכחיש כאילו הסכימו לעסקה עם חברת התעופה ההודית. בקיצור, מימוש הפנטזיה יידחה שוב והקשרים עם ערב הסעודית ימשיכו להיות כיחסי פילגש בגבעה.