המתקפה הבוטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד מפכ"ל המשטרה רב־ניצב רוני אלשיך כבר אינה מפתיעה איש. התרגלנו. זה האיש, זה הסגנון. הכפפות הוסרו לפני בחירות 2015, כשנתניהו החליט לא לקחת שבויים ולעשות הכל, כולל הכל, כדי לנצח. זה כלל שקרים בוטים, מניפולציות זולות, שיסוי והסתה מלוא החופן ומה לא. זה השתלם. הוא ניצח. הוא ראש הממשלה והם לא. אחר כך מלמל איזו התנצלות בעניין הערבים (לגבי אותו סרטון מפורסם), קשקש איזו אמירה בעניין מחויבותו לפתרון שתי המדינות, והרכיב ממשלה. כל השאר, קצף על פני המים.



מי שחשב שאחרי הרכבת הממשלה ב־2015 יחזור נתניהו למוטב כלשהו, טעה. הקצף הסתער שוב ביום רביעי בלילה, לא על המים, אלא על המפכ"ל. בקלשונים ובמגרפות עולים נתניהו ומלחכי פנכתו על כל מה שצריך לעלות כאן, כדי לשרוד בשלטון. אם צריך לקעקע את המשטרה, שהיא הגוף שמחזיק את אכיפת החוק במדינה, אז נקעקע. אם צריך לפרק את בית המשפט העליון, נפרק. אם צריך לפגוע באליטות, נפגע. אם צריך לפרק את צה"ל (כמו בפרשת אזריה), נפרק. אף אחד לא חסין. עוד יגיע תורה של הפרקליטות, עוד יבוא יומו של היועץ המשפטי לממשלה.



הממלכתיות, האחריות, המנהיגות, כל אלה נקברו קבורת חמור לאחר ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות בארה"ב. ביבי הביט על דונלד בעיניים נוצצות. הוא הבין במהירות שהממזרים שינו את הכללים. יותר נכון, הממזרים ביטלו את הכללים. הכל מותר. איש הישר והעקום בעיניו יעשה. ככל שתתפרע יותר, כך יגברו סיכוייך לנצח. ככל שתשסה יותר איש באחיו, תתפוצץ על שומרי הסף, תזלזל בכל מי שאינו אתה, כך תרבה וכך תפרוץ. אז ביבי הסיר את הכפפות ואימץ את השיטה, אם כי אפשר לקבוע שהוא היה מראשוניה. הוא היה עוד לפני טראמפ. הוא הטראמפ המקורי. הג'ינג'י בסך הכל מחקה את ביבי. הוא לקח את שיטת ביבי לקצה, וניצח. אכן, גאווה ישראלית.



הטור המלא היום ב"מעריב סופהשבוע"