נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הפך את הבית הלבן לקזינו, רק בלי קלפים ובלי מכונות כסף. ההימורים הם על חוקים שיועציו הקרובים מתנגדים להם, יוזמות שמומחים מזהירים מפניהן ותוכניות שמחוקקים - ובהם רפובליקנים - פוסלים. זאת נשיאות של הימורים, של נטילת סיכונים. החלטתו של טראמפ להיפגש עם נשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג־און רק מחזקת ומאשרת את הנטייה האובססיבית, יש שיאמרו החולנית, של הנשיא להימורים. לכל בעיה מטרידה, נושא מעיק, יעד קוסם - הפתרון הוא הימור.



השיטה פשוטה: להחליט על מהלך בלי לשאול אף אחד, כולל הדרג המקצועי. גם הפעם פעל כך, כאשר לא עדכן מראש את שר החוץ שלו רקס טילרסון.


גם המטרה פשוטה: אם ההימור יצליח, מה טוב. לא יצליח? לפחות טראמפ הראה לעולם שניסה. ובינתיים ההימור מקבל חשיפה תקשורתית עצומה ושמו של טראמפ מככב בכותרות ראשיות מסביב לעולם.



ההימור הפעם - להיפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית שהוא כל כך לעג ובז לו - בא בדיוק כאשר הימור ענק נוסף של טארמפ, השגת "הדיל האולטימטיבי" בין ישראל לפלסטינים, קורס ומסתמן ככישלון צורב. אבל עבור מכור להימורים ההפסד רק מאיץ את ההימור הנוסף.



אלא שהפעם נראה שהסיכון שלוקח על עצמו המהמר הכפייתי גדול מדי. טראמפ שואף להוכיח שהוא עושה, או לפחות מנסה לעשות, מה שקודמיו לא עשו. כל הממשלים בארבעת העשורים האחרונים ניסו להידבר עם קוריאה הצפונית. הניסיונות גברו אצל ביל קלינטון, ג'ורג' בוש הבן וברק אובמה, בעקבות ההתקדמות בפיתוח נשק גרעיני והניסויים בשיגור טילים שקוריאה הצפונית ביצעה, שהתקבלו כאיום רציני על שלום בעולם.



אבל כל הניסיונות האלה כשלו. כולל פגישה של מדלין אולברייט, שרת החוץ של ביל קלינטון עם קים ג'ונג איל האב בשנת 2000. "לאחר יומיים של שיחות אינטנסיביות נוכחתי לדעת שמנהיג קוריאה הצפונית מאמין שנשק גרעיני נחוץ לו כערבות להישרדותו", הסבירה אולברייט.



בקרב מומחים ופרשנים שהתבטאו באמצעי התקשורת האמריקאיים בסוף השבוע היו שהביעו הערכות אופטימיות באשר לתוצאות מפגש הפסגה המתוכנן. יחד עם זאת רוב המומחים והפרשנים מעריכים שהסיכויים שהפגישה תוביל לפריצת דרך קלושים ביותר.