לפרקליטות המדינה, בדגש על פרקליטות מחוז ת"א - מיסוי וכלכלה, יש את הדרכים שלה להעביר מידע על חקירות ראש הממשלה וזוגתו. טביעות האצבע ברורות, ומי שקורא בין השורות מבין שהמידע לא מגיע מהפועלים הכחולים במשטרה המותקפת, אלא דווקא מנישת המשפטנים שמלווים את החקירה וקובעים את קצבה, כולל גובה הלהבות בתקשורת, בתיאום עם המשטרה.

יחסי ציבור בחקירות של אנשי ציבור הן חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה שבה נוקטים שני הצדדים. הדלפות מדודות הן נשמת אפה של דמוקרטיה, הן גורם מאזן שמונע קומבינות וטיוחים. בעידן ריבוי הערוצים לא מצפים מגורמי אכיפת החוק לתדרך במחתרת עשרות עיתונאי משטרה ומשפט, הבחירה היא בשניים־שלושה שמפיצים את הבשורה לכאורה.
חקירת נתניהו היא המובן מאליו. תארו לכם, ניר חפץ בתפקיד עורך העל של המדינה מטיח בבני הזוג נתניהו פרטים על דרישותיהם לניסוח כותרות ב"וואלה" וב"ידיעות אחרונות", תמונות וכיתובי תמונות, סוגי הגלידות והיינות המועדפים על הגברת, שיגעונות האירוח הבינלאומי של הילד במחוזות של האוליגרכים. מיטב הרפרטואר שנחשפנו אליו עד כה.

מעבר לפיקנטריה הרכילותית, שהמאיסה את החקירות על הציבור, צפויות לראש הממשלה כמה "פצצות" מתחום הכוונה הפלילית שמאחורי הקשר שלו עם משפחות מוזס ואלוביץ'. פילבר וחפץ, חשוב לזכור, נעצרו בחשד לעבירות שוחד, משמע שגם הם נהנו מהקשר הזה בהיבט החומרי. הפוטנציאל הראייתי שלהם עבר דרך שולחנו של "החבר" אביחי מנדלבליט לפני שאושר הסכם עד המדינה איתם, משמע לא מדובר בשירותי ניהול ויחצנות בלבד.
טרם הפיצוח של ניר חפץ, החוקרים חלמו על תפיסת כסף גדול שעבר מהקונצרן של אלוביץ למשפחת נתניהו, לא על יחסי ציבור ב"וואלה". נכון לעכשיו נראה שהם נוטים לוותר על חשיפת מתווה הכסף מחוסר ראיות, אבל החשדנות מקננת עמוק-עמוק בליבם. 
על פניו נראה שחפץ היה אמור לספק להם את הסחורה הזו, אבל אחרי שגם עד המדינה מיקי גנור לא בדיוק סיפק אקדח פיננסי מעשן בתיק הצוללות, לא מן הנמנע שגם חפץ מדבר רק על העלות הציבורית של האובססיה התקשורתית בבית משפחת נתניהו.
השאלה היא האם צוות החקירה יממש את שיקול דעתו ויחליט על ביצוע עימותים. הציבור הרחב, ששבוי בקסמי המנהיג, הביע את עמדתו לא רק בסקרי הבחירות אלא גם בסוגיית ריבוי עדי המדינה. כך, גיבורי המאבק בארגוני הפשיעה נתפשים כאויבי הציבור - עד כדי כך שסנגורים במשפט נגד ארגון אברג'ל משתעשעים ברעיון לזמן את ראש הממשלה כעד הגנה בניסיון נואש אחרון לפסול את שמונת עדי המדינה נגד ארגון הפשע.