מבין כל ראשי הממשלה ב־70 שנותיה של מדינת ישראל בנימין נתניהו הוא המניפולטור המדופלם. הוא לא נוהג לשקר, רק שלעתים הוא אינו דובר אמת. הוא מתייחס לציבור כאל עדר כבשים שוטות. לעתים הוא היסטרי בתגובותיו. הוא מוכן להקריב הכל מכל כדי לשמר את שלטונו, במציאות דיגיטלית שבה כל שקר ו”ספין” נחשף במהירות שיא. 
 
הבדיה היומית בחוה”מ פסח תשע”ח היא השפעתה של הקרן החדשה על מדיניות ההגירה ברואנדה. זה מספוא מתאים ל”בייס” בעת בליסת המצות. כמו שדן בן אמוץ אמר לפני שנים - ירצו יאכלו, לא ירצו לא יאכלו. אבל כל השקרים, ההמצאות, הספינים והקרבות הפוליטיים אינם משנים מציאות אחת: יש כאן כ־39 אלף מסתננים/מהגרים/מבקשי עבודה מאריתריאה ומסודן. מה עושים בהם מחר? ויש עוד מציאות קשה לא פחות, והיא תמונת המצב בדרום תל אביב. לא רק גרמניה ואיטליה אינן מוכנות לקלוט את הפליטים/מהגרים/מסתננים/מבקשי עבודה, גם לא הרשויות המקומיות בצפון ובדרום, גם לא קיבוצים ומושבים. אז על מה בדיוק חשבו נתניהו ושר הפנים אריה דרעי כאשר חתמו על ההסכם על סוכנות הפליטים של האו”ם?
 
אבל זו כבר היסטוריה כתוצאה מהיסטריה בבלפור, ועכשיו עושים פוליטיקה בגרוש על חשבון תושבי דרום תל אביב. אין פתרון יעיל, על אף שנמצאו פתאום חצי מיליארד שקל פנויים לתמיכה באזור. כנראה בבלפור בטוחים שמדרכה חדשה תסמא מספיק את התושבים. ותהיה גם מנהלת, שזה ג’ובים לחבר’ה הטובים, וכמו ברוב המנהלות אמורה להיות גם קצת שחיתות, שזו עבודה ללהב 433. 


אבל השיא הוא מינויו של קנת’ סטאר שלנו, דוד אמסלם, לחקור את המעורבות של הקרן החדשה. חבל שנתניהו לא מינה את דוד ביטן, דרעי וחיים כץ. לפחות הם קצת מבינים בחקירות. ובפעם הבאה שמוסדות האו”ם יצביעו נגד ישראל, לפחות יהיה להם תירוץ הולם. ורק הפלסטינים לא לומדים את הדרש והפשט: במקום להרוג ולהתאבד, אפשר למחות בחשבון הפייס של נתניהו. אם הוא לא יתפנה לקרוא, בטח בנו יאיר יסב את תשומת לבו ויאיר את עיניו. אז איך יוצאים ממצב הביש? מרכינים ראש, נושאים בנטל ומחכים לד”ר אביחי מנדלבליט. כי הוא משיח בן דוד, רק הוא יכול להושיע את עמו.