המבצע של חיל האוויר תוכנן זמן רב. אחרי הפלת ה־F־16, כשתקיפות החיל בעומק הוקפאו, החל להצטבר חשבון שסולק ביום רביעי בלילה. זה היה מבצע נרחב, הגדול מסוגו מאז מלחמת לבנון הראשונה מעל שמי סוריה. השתתפו בו עשרות מטוסי קרב ישראליים, אמצעי לוחמה אלקטרונית וכוחות נוספים. המודיעין היה, כמעט כרגיל, מדויק מאין כמותו. 
 
הגנרל קאסם סולימאני, שלא היה יכול לגבור על יצרו לנקמה מהירה בישראלים, חטף מקלחת קרה שלא ציפה לה. הוא פסע בשאננות לתוך מלכודת ישראלית ושילם מחיר כבד. שר קבינט בכיר מדמה את הדימוי הבא: "זה כמו שאומרים לך שמחר בשעה 2 לפנות בוקר יגיעו פורצים וייכנסו דרך החלון במטבח. אתה מתכונן. שוטרים, כלבים, זרקורים. למרבה ההפתעה, הפורצים באים בדיוק בזמן ובדיוק למקום שנקבע. באים, וחוטפים".
 
הצבא הציג לקבינט, אחרי אותה נפילת F־16 טראומטית, מדרג פעולות אפשריות נגד איראן בסוריה. חמישה שלבים: ראשון, הקל ביותר. שני, קל קצת פחות. שלישי, מתחיל להיות קשה. רביעי, ממש לא נעים. חמישי, מלוא העוצמה. לגבי מה שקרה אור ליום חמישי בבוקר, הדעות חלוקות. בקבינט מדברים על כך שישראל דילגה משלב 1, שאותו נקטה עד היום, ישר לשלב מספר 3. בצה"ל מרגיעים: זה היה בקושי שלב 2. הלכנו על תשתיות, לא על אנשים. כשנפעיל את מלוא העוצמה, האיראנים והסורים יידעו. עד כאן.
 

אם היינו במשחק כדורגל, זה הזמן לדחוק בשופט שישרוק לסיום. התוצאה כרגע היא משהו כמו 10-0 לטובתנו. טוב יותר מזה כבר לא יהיה. הבעיה היא שביום רביעי לא היינו במשחק כדורגל. גם שר הביטחון אביגדור ליברמן לא. הוא לפחות קנה כרטיסים. שלושה, לתא הכבוד, בסך הכל 3,000 שקל. אבל אז נאלץ לבחור בין התחביב לעבודה ונשאר בקריה. ההימור של ליברמן היה מדויק. בכדורגל, קבוצתו האהודה בית"ר ירושלים חטפה. בעבודה היה לו יום מוצלח בהרבה. הוא היה בצד המחטיף. יכול להיות שאם זה היה תלוי בו, היה ליברמן מגייס את עמיקם נורקין לחוד של בית"ר, כדי להגביר את המחץ. אבל נורקין היה עסוק ביום רביעי בערב.
 
הפרחים שייכים השבוע לצה"ל, השבחים לדרג המדיני בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התודה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שצלו המאיים מספק לנו רוח פרצים גבית, ובסך הכל היה לנו כאן צירוף מקרים קוסמי נדיר.לנתניהו היה שבוע מהחלומות. תחשבו על זה: לפני שבוע הוא הציג את ההישג המדהים של המוסד עם ארכיון הגרעין האיראני והפך לשיחת היום בעולם. אחר כך הוא קיבל את מתנת החלומות בפרישת טראמפ מהסכם הגרעין, בין לבין חיל האוויר פוצץ (על פי פרסומים זרים) אי אלו מחסני טילים בסוריה, ביבי התקבל בכבוד מלכים במוסקבה אצל ולדימיר פוטין ואז הגיע הגראנד פינאלה: משמרות המהפכה הגיבו תגובת דרדל'ה ושיגרו מקבץ רקטות על עצמם, בעוד חיל האוויר עושה שמות במערך שבנה כוח אל־קודס ברחבי סוריה.
 
הטור המלא במעריב סופהשבוע

מפגינים בטהרן. צילום: AFP
מפגינים בטהרן. צילום: AFP