ידוע לכל שהעידן שלנו הוליד תפלצות תעסוקתיות בלתי ברורות, אך מפרנסות היטב את בעליהן, כמו פעילה חברתית, יועצת רשת, אקטיביסט ועוד. אך המקצוע הנחשק מכולם הוא זה שהופך את מה שכל אחד יכול ויודע - למקור פרנסה. אני רוצה להציג לפניכם את מקצועי החדש: גורו גידול ילדים. אפילו כתבתי ספר: "ממוש שלי, נשמות, כפרוש על החיים שלך - אבא מנסה להתפרנס", הנה כל הפרטים.



לפני הכל, אספר על עצמי ועל הניסיון שיש לי. יש לי שני ילדים, אחד בגיל ההתבגרות והשני לא. וכן, אני עדיין חי. חחח... ואחרי שלמדתי בקורס מתוקשב באינטרנט, אני חושב שאין מתאים ממני לחלוק עם הציבור את ההבנה והניסיון שלי בהדרכה של הזאטוטים הקטנים האלה, שכולנו כל כך אוהבים, אבל לפעמים הם כל כך מעצבנים אותנו. חחח.



אז קודם כל נתחיל עם בעיות הנקה. טוב, הכי חשוב לזכור, אמא, את לא חייבת להניק. מי אמר שאת חייבת? זה סתם מלחיץ לחשוב שאת מונעת מהילד שלך את הטוב ביותר. כל אמא יודעת מה הנזקים שיש מכל התחליפים האלה. אני, למשל, את הילדים שלי אפילו... רגע, אני לא זוכר. שנייה, אתקשר לאשתי... כן, אז היא אומרת שהילדים שלנו גדלו על סימילאק. והנה ההוכחה, הם יצאו בסדר גמור. אבל עזבי, הנקה זה שטויות. אל תחשבי על זה. תחשבי על משהו אחר, כמו להתקשר אלי בכל שעה ולשאול אותי איך מניקים נכון. וכן, אפשר לשלם לי גם דרך כרטיס האשראי, לא חייבים לקפוץ למשרד להסדיר את התשלום. חחח, כמה נוח.



טוב, נמשיך. בעיות שינה הן הבעיות הנפוצות בקרב ילדים. וגם אצלי יש בעיות שינה, כי הורים מתקשרים אלי מתי שבא להם, אפילו כשאני באמצע השנ"צ. להם רק חשוב שהילד ילך לישון, אבל אם אני מבקש את כרטיס האשראי, הם ישר אומרים: כן, אבל זה דחוף מאוד ונתקשר מחר בבוקר לשלם, רק תגיד לנו מה עושים. אז חבר'ה, לא יקרה. אני לא חדר מיון, אני גורו גידול ילדים! יש הבדל.



הנושא הבא: הפרעות קשב בגיל ההתבגרות. אל תפחדו לתת ריטלין, והרבה. שני הילדים שלי לקחו ריטלין, אף על פי שהם לא היו צריכים. ולמה? כי זה לא יכול להזיק! אומנם שניהם נשרו מבית הספר כמה שבועות אחר כך, אבל מי אמר שבית הספר מתאים לכולם? זה לא שהם לא מתאימים, בית הספר לא מתאים לייחודיות שלהם. זאת הגישה.



לא מזמן התקשרה אלי אם לארבעה, עורכת דין מצליחה, ואמרה שממש חשוב לה להיות עם הילדים בארוחת הצהריים. מיד אמרתי לה, חמודה, שלא תעזי לגרום לילדים להפריע לעבודה שלך ולמטרה שלך בחיים: להרוויח כסף. כי אני יודע מה יקרה אם חלילה תעבדי פחות. ישר תקצצי את הפגישות איתי, שזה ממש גרוע. גם לך, גם לי, גם לילדים שלך וגם לילדים שלי. אז כן, הילדים לפני הכל, אבל גורו גידול הילדים צריך להיות לפני הילדים. בלי גורו לא תדעו איך לגדל ילדים.



טוב, אני קצת מתרגש כי השבוע יצא ספרי הראשון שנקרא "ממוש שלי, כפרוש על החיים שלך נשמה". הרעיון מאחורי שם הספר הוא לתת לקוראים את התחושה שאני מדבר בשפה עממית, בדיוק כמוהם. ואז הם יגידו לעצמם, וואללה, איזה שם פרחי הוא נתן לספר שלו, הוא בטח מבין אותנו ויודע איך אנחנו מרגישים. אבל ברגע שהם יפתחו את הספר הם יבינו כמה אני יותר חכם מהם ויודע לגדל ילדים יותר טוב.



אם טרם קראתם, אנסה לאמ;לק לכם אותו. בגדול, אין אינטואיציה הורית. זה בולשיט. לגדל ילדים - חובה עם גורו שלמד, התנסה, כתב ספר ועושה הרצאות ברחבי הארץ. רק החודש נתתי הרצאה ראשונה שגם הוצאתי עליה חשבונית. המוטו שלי: רוצים ילדים מאושרים? יש לזה מחיר. 200 שקל לפגישה. ככה סתם להביא ילד, כל אידיוט יכול. אבל לגדל ילד? רק עם גורו גידול הילדים. יאללה נשמות שלי, אשתי מתקשרת. כנראה הפרחחים נרדמו, חחח.