כמה עצוב שחברי הכנסת הערבים בוחרים להפגין בהזדהות עם חמאס במקום עם מצוקות מדינת ישראל. כמה מדאיג שבזמן שישראל עומדת מול תביעות מעזה לזכות השיבה הפלסטינית, וכאשר ישראלים ביישובי עוטף ההתנתקות עומדים בפני הסתערויות רצח על יישוביהם מצד המונים מעזה, חברי הכנסת הערבים מתייצבים לצד הפגנות חמאס ולא לצד שכניהם היהודים בישראל. והכי עצוב הוא שבכל פעם אני חייב להזכיר לעצמי מחדש שחברי הכנסת הערבים האלה פועלים כפי שהם פועלים כי יש מי שבחר בהם לכנסת.



זה תמיד מפליא אותי מחדש: מדוע ערביי ישראל מצביעים עבור חברי כנסת כאלה ועבור חזון כזה של שנאה ועוינות לישראל? אנחנו נמצאים ליד ובצד ערביי ישראל כל הזמן, וב־99% מהמפגשים האלה בין ישראלים יהודים לבין הישראלים המוסלמים אין כל מתח. הם הרוקחים שלנו, הם בעלי המקצוע שאנחנו מכניסים ללא חשש לתוך הבתים שלנו. יותר מכך, הם קבלני השלד אשר בידיהם אנחנו מפקידים את בניין החלק החשוב ביותר של הבית שלנו. לפעמים הם רופאי השיניים שלנו ולפעמים נהגי המוניות שלנו. הם גם החולים והיולדות השוכבים לצדנו בבתי החולים, וגם הרופאים המטפלים בנו.



בכל פעם שיש מפגש כזה מדובר במפגשי חיוך וידידות. בחודש הקרוב גם נאחל להם, אם בעלי נימוסים טובים אנחנו: "רמדאן כרים". בהפגנה של הערבים ופעילי השמאל בחיפה בסוף השבוע הבוער הזה התארגנה מולם הפגנה של פעילי ימין שצעקו: "לא נבוא לאכול אצלכם חומוס". אבל זה איום סרק. נבוא גם נבוא, ננגב עד שהצלחת תבהיק, ונצחק עם בעלי המסעדה.



אז איך קורה שכאשר ערביי ישראל מגיעים לקלפי הם מצביעים בעד המפלגה שונאת ישראל הקיצונית הזו, הרשימה המשותפת, שכל חבר כנסת בה מתחרה בחברו בהבעות שנאה לישראל, לדגל, להמנון, ותומך בכל מעשה אלימות שנעשה נגד מדינת ישראל, אפילו כאשר מדובר בהזדהות עם חמאס, הקורא ופועל להשמדת ישראל?



ערביי ישראל, שמצבם הכלכלי די טוב, יודעים היטב מניסיונם מה צריכים ערביי עזה לעשות כדי לשפר בבת אחת את מצבם הכלכלי. בוודאי לא לשלוח עפיפוני בעירה לשריפת שדות היהודים בימי קציר החיטים. למרבה הצער, חברי הכנסת הערבים לעולם לא יציעו להם דרכים לשיפור מצבם. הם רק יסיתו אותם להזיק יותר לישראל, ובכך להזיק יותר לעצמם.



על רקע זה יצאו חברי הכנסת הערבים להפגנות תמיכה בהסתערות העזתית על הגדר, ואז הם נתקלו באלימות המשטרה. אני לא מתפלא, ומוכן אפילו להאמין לכל הסיפורים על התוקפנות המשטרתית. ככה הם השוטרים, שלנו ובכל העולם. אני מניח שחלק מן ההטבות לשוטר הוא הזכות להרביץ למפגינים משמאל, מימין ומהמרכז לסוגיו.



כבוד חברי הכנסת הערבים, ואתם העצורים, אני בטוח שכואב לכם מהמכות. אבל אנא, אל תיקחו את זה אישית, השוטרים היו מרביצים ועוצרים גם אם הם היו חושבים בטעות שלפניהם הפגנת מתנחלים.