הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט מינה לאחרונה את אלוף ניצן אלון, ראש אגף המבצעים היוצא של צה"ל, לפרויקטור הצה"לי המיוחד בכל הקשור למאבק נגד איראן. ל"מעריב" נודע כי אלוף אלון נלווה לרמטכ"ל איזנקוט במסעו בסוף השבוע האחרון לארה"ב והשתתף בפגישות שקיים עם בכירי הצבא האמריקאי, ובהן הפגישה עם רמטכ"ל צבא ארה"ב הגנרל ג'וזף מנפורד.
 
זו הפעם הראשונה שבצה"ל ממנים "פרויקטור לענייני איראן", שאמור לרכז את המאבק הישראלי נגד מדינת האייתולות בכל התחומים: המאבק בפרויקט הגרעין, ריכוז ואיסוף המודיעין והמאבק בהתבססות האיראנית בסוריה. בעבר היה זה ראש המוסד מאיר דגן שהחזיק בידיו את "תיק איראן" מטעמם של ראשי הממשלה אריק שרון ואהוד אולמרט, אך בתקופתו המאבק היה בזירה המודיעינית בלבד. כעת, כשהמלחמה בין ישראל ואיראן הפכה גלויה בשטח וכוללת גם התנגשויות צבאיות, מינוי "פרויקטור מיוחד" מדגיש את החשיבות העצומה שמשווים בישראל לאירוע.
 
במסגרת התפקיד אלון יהיה אחראי גם לקשר שבין מערכת הביטחון הישראלית לזו האמריקאית. ארה"ב וישראל מתואמות בנושא האיראני באופן הדוק. שתי המדינות אינן מסוות את העניין שהן מגלות בהפלת שלטון האייתולות. בישראל פורסם לאחרונה כי הלחץ האמריקאי המחודש על איראן, הטלת הסנקציות הנוספת וצעדים נוספים שנקטה ארה"ב, גורמים לאפקט משמעותי מאוד בתוך איראן, משמעותי בהרבה מכפי שנחזה תחילה. חלק מאפקט זה מתבטא במהומות ההולכות וגוברות בערי איראן הגדולות, נוכח המצב הכלכלי המתדרדר ומצוקת המים המחריפה.
 
מינויו של אלוף ניצן אלון, שנמצא בהמתנה ומתמודד על תפקיד סגן הרמטכ"ל, ממחיש את האמון הרב שרוחשים לו בצמרת, ובכללה הרמטכ"ל איזנקוט ושר הביטחון אביגדור ליברמן. אלון היה ראש אגף המבצעים עד לפני מעט יותר מחודש, וחלק מהקרדיט על ההצלחות הישראליות המצטברות בכל הקשור למב"מ (המערכה בין המלחמות) של ישראל נגד איראן, חיזבאללה והמיליציות השיעיות, נזקף לזכותו. כעת, כאלוף בהמתנה, הוא מרכז את המאמץ הצה"לי האיראני כולו ומדווח ישירות לרמטכ"ל. אלון מופקד גם על הקשר בין צה"ל ואמ"ן למוסד.
 
האם המינוי מחזק את מעמדו של אלוף ניצן אלון בקרב על הרמטכ"לות, או לפחות על תפקיד סגן הרמטכ"ל הבא? בשלב זה, אין לשאלה הזו תשובה ברורה. אלון נושא על גבו תדמית של "שמאלן", שהפך להיות שנוא נפשם של קיצוני המתנחלים ביהודה ושומרון בתקופה בה היה אלוף פיקוד המרכז. באותה עת הפיצו מתנחלים שמועה שלפיה רעייתו של אלון פעילה ב"מחסום ווטש".
 
עם זאת, אלון זוכה להערכה מקצועית רבה וקונצנזואלית שגברה מאוד בקדנציה שלו באגף המבצעים. בפני הרמטכ"ל ושר הביטחון יש כעת, שבועות ספורים לפני ההחלטה על זהותו של הרמטכ"ל הבא, "צרות של עשירים": מועמד מוביל ברור שאין חולק על מוכנותו והתאמתו לתפקיד (סגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי), מועמד נוסף, איכותי במיוחד, שכשל בהתבטאות פומבית (סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף יאיר גולן), ושני אלופים צעירים יותר, אלוף ניצן אלון ואלוף אייל זמיר, שסיים לאחרונה קדנציה מוצלחת במיוחד בפיקוד הדרום. ליברמן אמור לקבל את החלטתו אחרי החגים.