לא ייאמן. העולם מפתח ציפיות לקראת פסגת טראמפ־פוטין, והתוצאה: רודן אכזר וחסר מצפון מסובב על האצבע קשקשן מתלעלע ושקרן ברמה פתולוגית. בעולמם של השניים האלה, פוטין וטראמפ, בני אדם, עסקים ומדינות הם כלים במשחק שבו כולם מנצלים את כולם, ושניהם כאן כדי לנצל את השאר. מובן שהכל הצגה, וברור שהם אינם מאמינים זה לזה, וטראמפ יאמר מחר ההפך ממה שאמר היום, ועדיין הפער בין הציניות הקרה של פוטין וההתרברבות התינוקית של טראמפ הופך את האירוע כולו להצגת תכלית של פוטין, אפילו שהתוצר הגולמי של רוסיה כולה הוא פחות מזה של ניו יורק.



טראמפ הגיע להלסינקי אחרי שהשמיד בהבל פה את חלוקת העולם הנאור (ההסתערות על נאט”ו), שם ארצות הברית ואירופה מסמנות את הדרך לדמוקרטיה (יחסית כמובן לרוסיה וערב הסעודית) לשאר העולם. טראמפ לא קולט שפוטין של היום הוא השליט היחיד באירופה שמנהל מדיניות אימפריאלית כוחנית וכבר הוכיח את עצמו בכיבוש קרים ו”ניקוי” צ’צ’ניה. רק לאחרונה שיגר פוטין מטוסים כדי להפציץ בסוריה את המורדים באסד, תוך כדי שהוא מפציץ אלפי אזרחים. וטראמפ? בדרכו להלסינקי התעלל בראשת ממשלת אנגליה ולמחרת התחנף אליה, ובהלסינקי הוא ביצע שוב את הבלתי ייאמן. הפעם הוא מאמין לפוטין ולא למסקנות כל סוכנויות המודיעין האמריקאיות שטוענות שהמודיעין הרוסי השפיע על תוצאות הבחירות. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקאית שבכירים לשעבר במערכות המודיעין מכנים נשיא אמריקאי בפומבי “בוגד”.



הסיבה להתנהגותו היא כנראה אותה פיסת מידע או רכילות שהביא סוכן מודיעין בריטי על קיומה של תמונה מפלילה של טראמפ ושתי זונות רוסיות מבצעים במלון אקט הקרוי “גולדן שאוור”. זה נראה כמו סחטנות פשוטה שהיא כנראה ההסבר הפשוט, הסביר והססגוני, יש להודות, להתנהגות הבלתי תיאמן של טראמפ. אבל יש הבדל ביו השניים: טראמפ מחרף ומגדף עיתונאים שמקשים עליו, ואילו, לפי הדיווחים, פוטין הורג אותם. חוץ מזה, אין לשניהם אלוהים פרט לאינטרסים האישיים שלהם והאורח שבו הם רואים את האינטרסים הלאומיים של ארצותיהם.



כשזה מגיע לנתניהו, שניהם תמימי דעים, זהו איש כלבבם והם מחליטים עבורו שקווי הגבול בין ישראל לסוריה הם הבנות 74’. המסקנה: אחרי שבע שנים של פעילות משותפת לישראל, ארצות הברית, סעודיה והמורדים, אסד חוזר לשלוט בכל סוריה. אנחנו עדיין במתחמי הלא ייאמן.



לאיש המשונה הזה טראמפ יש עדרים־עדרים של מעריצים בכל העולם. והחסידים השוטים והמושבעים מכולם, ניחשתם נכון, בישראל. הרחק מאחור נמצאים הפשיסטים בהונגריה, אוסטריה ופולין. האמת, יש קסם פרוורטי בשבירת הכלים הקיימים סטייל טראמפ, אבל אפילו במסעדה יוונית, אחרי סיבובי יאסו ואוזו ושבירת צלחות, תמיד יהיו צלחות חדשות למקרה שמישהו ירצה סיבוב נוסף של סלט יווני. אצל טראמפ, כפי שזה נראה כיום, האלטרנטיבה היא סלט כאוטי.