ישיבת קבינט לא פשוטה התקיימה אתמול בתל אביב, לאחר שבנימין נתניהו דחה אותה בשעתיים, בתקווה שהמצרים יצליחו לייצר משהו שאפשר יהיה לסיים איתו את הסבב הנוכחי. שר הביטחון אביגדור ליברמן מצא את עצמו במיעוט מזהיר במהלך הישיבה: הוא היה היחיד שדרש לצאת לפעולה נרחבת ברצועת עזה. נתניהו התנגד. גם צה”ל לא המליץ. הרמטכ”ל וגורמים נוספים הציגו את מגוון האפשרויות והמחירים, וניתן היה להבין מההצגה הזו שגם סבב נרחב לא ישפר באופן מהותי את מצבה של ישראל, בהינתן הנחת העבודה שאין לחמאס תחליף בשלב הזה.

 

רוב השרים הצטרפו לעמדת נתניהו. ליברמן מצא את עצמו מבודד והוחלט לאפסן בשלב הזה את הפעולה הנרחבת ולהמשיך להכות בחמאס בסולם התגובות שהציג צה”ל, שילכו ויחריפו ככל שחמאס יגיב. הידרדרות מבוקרת - בתקווה שלחמאס יימאס ממנה מהר ככל האפשר, אולי כבר במהלך הלילה, ואפשר יהיה להמשיך את חופשת הקיץ עד הניצוץ הבא.
 
צה”ל ניסה אתמול לקצר טווחים ולדלג ישר לתמונת הסיום של צוק איתן. חיל האוויר הוריד בניין בן חמש קומות בשכונת רימאל בעזה. כזכור, צוק איתן נגמר רק כשצה”ל החל למוטט את רבי הקומות של שועי חמאס ובכיריו ברימאל, שכונת היוקרה העזתית. הבניין שקרס אתמול, שבו שכנה מפקדת כוחות ביטחון הפנים של חמאס, היה אמור להיות רמז עבה ורועש לחמאס והצעת התייעלות: בואו נפסיק עכשיו ונחסוך לכם כמה אלפי הרוגים ולנו כמה עשרות. האם חמאס הבין את הרמז הזה? נדע הבוקר.