"מדיניות הממשלה גורמת לקרע עם יהדות אמריקה". זוהי אחת הססמאות מן הזמן האחרון שהשמאל הפוליטי הקיצוני (העבודה ומרצ) והתקשורתי מרבה להשתמש בה. כמו כל ססמה מבית יוצר זה, גם יסודה של זו ברמייה לצורך מטרות פוליטיות נלוזות. אין מדובר כלל ועיקר ב"יהדות אמריקה", אלא בזרם "המתקדם" בשמו העברי (הרפורמי בלעז), ובמידה מסוימת גם בזרם השמרני (הקונסרבטיבי בלעז). 
ראשית, היהדות ה"מתקדמת" בארה"ב מונה כיום 1.1 מיליון איש - פחות מחמישית מיהדות אמריקה, כך שאין כלל מדובר ב"יהדות אמריקה". שנית, כשם שהקרע בין ישראל למפלגה הדמוקרטית הנו בלתי נמנע בשל גלישתה המהירה לעבר היותה מפלגת שמאל קיצונית, בנוסח מפלגת ה"לייבור" בהנהגת קורבין, השמאלן הקיצוני והפנאט האנטישמי - כך בלתי נמנע עוד יותר הקרע עם היהדות "המתקדמת" - בעיני עצמה יש להדגיש - בארה"ב, כפי שיובהר להלן.
ליהדות "המתקדמת" היסטוריה אפלה מאין כמותה. מיום היווסדה בגרמניה, לפני קצת יותר מ־200 שנה, הינה בבחינת כתם שחור בתולדות היהדות. זרם זה היה הראשון שכפר בעצם קיומו של עם ישראל כלאום, קרי, בעצם קיומו של העם היהודי. לפי תפיסתו המעוותת של זרם זה, היהודים הם "גרמנים בני דת משה", "צרפתים בני דת משה", "ערבים בני דת משה", וכך הלאה. יש להבהיר שבימינו זוהי תפיסת היסוד של האויב הערבי "פלשתיני", שרואה ביהדות דת בלבד. 

מאחר שלשיטת היהדות "המתקדמת" עם ישראל אינו עם, סולק מסידור התפילה "המתקדם" כל זכר לכמיהה לציון, מולדתו של העם "הלא קיים" כביכול. כמו כן סולקו הכמיהה לקיבוץ גלויות, בניית בית המקדש, "לשנה הבאה בירושלים הבנויה" ועוד כהנה וכהנה. חטא נוסף על אסופת העוונות הנ"ל בא לידי ביטוי בכך שלראשונה מאז ראשית הגלות, סידור התפילה "המתקדם", בניגוד לזה שבכל הגלויות והתפוצות, פסק להיות בשפה העברית, אלא הוא בגרמנית, בצרפתית ובכל שפת מקום שבה יש קהילה "מתקדמת". 
בשל האמור לעיל, אין כל תמה כי החל מן הרגע שבו הופיעה הציונות על במת ההיסטוריה, יהדות זו, לרבות בארה"ב, הייתה יחד עם הקומוניסטים היהודים - "הבונד" בעיקר - והחרדים, לאויבת המרה של הציונות. 
עניין נוסף המאפיין זרם זה הינו התנכרות מוחלטת לסולידריות היהודית, נשמת אפו של עצם הקיום היהודי בגולה. היה זה בעיצומה של השואה, כאשר משלחת האצ"ל בארה"ב (בהנהגת הלל קוק, שמואל מרלין ואריה בן אליעזר) עשתה מאמצים על־אנושיים כדי להביא לדעת הקהל האמריקאי את הידיעה בדבר רציחתם מדי יום של אלפי יהודים, וזאת כדי לאלץ את הממשל האמריקאי העוין להפציץ את מחנות ההשמדה. מי שהתייצבה בכל הכוח כדי לטרפד את מלאכת קודש זו הייתה היהדות "המתקדמת", בטענה מבישה, שלא לומר אנטישמית, שלפיה "אין להפוך את המלחמה העולמית למלחמה יהודית".
בכך עוד לא נאמר דבר על כך שכמעט כל הרבנים הרפורמיים מחללים שבת בפרהסיה, אינם צמים לפחות בארבעה מתוך ששת הצומות, זוללים שרצים, פיגולים ואף מבשר חזיר אינם נמנעים לחלוטין. במילים אחרות, חיים על פי תורה ומצוות אינם קיימים בבית ספרם. מה פלא אפוא שמספר היהודים "המתקדמים" בארה"ב צנח בתוך דור אחד בלבד מלמעלה משני מיליון, לקצת יותר ממיליון. כולם נעלמו מן היהדות על ידי נישואי תערובת - נישואים שהיהדות "המתקדמת" מעודדת בכך שהיא מאפשרת חברות בקהילותיה עם אלה שנולדו לאב יהודי ול"שיקסע", ובכך נותנת הלכה למעשה "תעודת כשרות" לנישואי שמד.
שמאל למתקדמים
הקמתה של מדינת ישראל, התבססותה ומלחמת הישועה של ששת הימים עוררו את שארית הרגשות היהודיים בקרב בני הקהילה "המתקדמת" בארה"ב, ובאיחור של למעלה מ־60 שנה הואילה סוף־סוף להצטרף לתנועה הציונית ואפילו נטלה חלק בפעולתה של השדולה היהודית למען ישראל, רבת העוצמה, בארה"ב. כמו כן, הייתה גם לחלק בלתי נפרד מהמגבית היהודית המאוחדת למען ישראל.
אולם החל משנות ה־80 וביתר שאת לאחר החתימה של פשע אוסלו, חזרה היהדות "המתקדמת" לסורה, וכיום היא מהווה בפועל את האגף הקיצוני ביותר בשמאל הקיצוני היהודי. ראוי להבהיר כי כמעט כל הרבנים "המתקדמים" תומכים בהקמתה של מדינה ערבית "פלשתינית", בליבת ארצו ומולדתו של העם היהודי - וזאת בגבולות אושוויץ 67'. לשיטתם גם את המקום הקדוש ביותר בכל הדורות לעם ישראל, הר הבית, יש למסור במסגרת "הסכם שלום" לידי מרצחי אש"ף.
הסכם הגרעין האיראני מתאפיין בכך שבעוד כשבע שנים לא תחול כל מגבלה על תוכנית הגרעין של איראן, שמטרתה האחת והיחידה הינה השמדתם הגמורה של שבעת מיליוני היהודים בישראל. חרף זאת היהדות "המתקדמת" קידמה בברכה הסכם מביש זה, בנוסח "הסכם מינכן" הזכור לשמצה. יוזם ההסכם, הנשיא האנטי־ישראלי ביותר מאז הקמת המדינה, ברק חוסיין אובמה, הינו בבחינת נשיא נערץ בעיני היהודי "המתקדם" המצוי, ובעיקר בעיני רבניו.
כיום קומץ בלבד מבין אנשי היהדות "המתקדמת" פעיל בשדולה היהודית למען ישראל וארה"ב, ואילו בשדולה היהודית האנטי־ישראלית הקיצונית - "הרחוב היהודי", ג'יי סטריט בלעז - מרבית הפעילים באים מן היהדות "המתקדמת". למותר יהיה אפוא להכביר מילים על כך שכל רבני היהדות "המתקדמת" מתנגדים בשצף קצף לחוק הלאום, וזאת אף ביתר שאת מהקואליציה המקומית הנלוזה, קרי, לפיד, ציפורה שפיצר, זועבי את טיבי ושות'. 
אם לא די בכל אלה, הרי שבעזות מצח דורשים הרבנים "המתקדמים" להפוך חלק ניכר מהכותל לכזה שידמה בצורתו ובמהותו לבית תפילה "מתקדם", שבו לא זו בלבד שאין הפרדה בין נשים וגברים, אלא שלרוב - כמו בכנסיות העכו"ם - מתנגן לו עוגב וזאת דווקא בשבתות ובחגים. בעזות מצח נטולת גבולות, תובע השמאל הקיצוני הישראלי על שלוחותיו הפוליטיות והתקשורתיות, כי כדי למנוע את הקרע עם יהדות ארה"ב יש ליישר קו, ולו חלקית, עם עמדותיה הפוסט־ציוניות והפוסט־יהודיות של היהדות "המתקדמת".
הנה כי כן, בעוד אשר על רבין, שרון ולהבדיל המרשל פטן ניתן לומר כי זקנתם ביישה את נעוריהם ובחרותם המופלאה, על היהדות "המתקדמת" לא ניתן לומר אף זאת. אחרי ככלות הכל, זקנתה מבישה כשם שנעוריה ובחרותה היו מחפירים, למעט תקופה קצרה של כ־20 שנה, כמפורט לעיל. 
כשם שכיום ישנה תהום שאינה ניתנת לגישור בין המחנה הלאומי לבין השמאל הקיצוני הישראלי, בשל עמדותיה של היהדות "המתקדמת" בארה"ב - שאינן פחות קיצוניות ואף יותר קיצוניות מאשר אלה של השמאל הישראלי הקיצוני, הפוסט־ציוני והפוסט־יהודי - גם הקרע איתה באמריקה הינו בלתי נמנע. קרע זה הינו לטווח קצר בלבד - דור וקצת - שהרי בחלוף פרק זמן זה, עקב נישואי שמד של כ–90% מן היהודים "המתקדמים", כמעט לא יהיו יותר יהודים "מתקדמים" בנמצא. 
אפילו מינויו של הפוליטיקאי הכושל הרצוג ליו"ר ההנהלה הציונית, שעל פי הצהרתו, מיד עם היבחרו, רואה הוא במרכז תפקידו החדש את מניעת ההתבוללות בתפוצות בכלל ובארה"ב בפרט, לא יהיה בו כדי לעצור את היעלמותה הכמעט גמורה, ובתוך זמן לא רב, של היהדות "המתקדמת" מן המפה היהודית, ולמצער, להיותה מיעוט קטנטן, עוין וחסר כל השפעה ביהדות ארה"ב.