ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא עוד נאום מוצלח בעצרת הכללית של האו"ם, מלווה בצילומי מודיעין מאיראן וחיזבאללה. אבל, הבעיה שלו היא שתשומת הלב של אמריקה הייתה נתונה בעת נאומו לעדויות הדרמטית של ד"ר כריסטין בלייזי פורד וברט קוואנו. פורד מאשימה את המועמד של טראמפ לעליון בתקיפה מינית במהלך מפגש חברתי בשנת 1982, בפרשה שמעוררת סערה בארה"ב. עקב אירועים אלו, האפקט של גילויי נתניהו אינו כה דרמטי.



למרות זאת, אין ספק שנתניהו הוא נואם משכנע בזכות האנגלית המשובחת שלו,  שנהנה מיכולת מדהימה של המוסד ואמ״ן לחדור ללב טהרן וביירות ולהשיג מידע מדויק ועדכני שמביך שוב ושוב את איראן וחיזבאללה.



בסוף ינואר גנבו לוחמי המוסד במבצע נועז את ארכיון הגרעין של איראן. כעת, חשף נתניהו כי המודיעין הישראלי, ככל הנראה שוב לוחמי המוסד, איתר מחסן גדול וסודי בשכונה אחרת של טהרן. במחסן הוסתרו 300 טון של ציוד וחומרים גרעיניים ולאחרונה עושה איראן מאמצים לפזרם ברחבי הבירה כדי לטשטש ולהסתיר זאת.



נתניהו הציג תמונה של המחסן, ולמרות שלא אמר מהם אותם חומרים וציוד ומה תפקידם בקידום תכנית הגרעין הצבאית, עדיין ברור כי מאמצי ההסתרה של איראן הם הפרה של עסקת הגרעין עם שש המעצמות ומחויבותה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א).



גילוי נוסף של נתניהו בנאום הוא תצלומי אוויר של שלושה אתרים סודיים לייצור ואחסון של כאלף טילים של חיזבאללה. האתרים ממוקמים באזורים אזרחיים ליד נמל התעופה הבינלאומי של ביירות ומתחת למגרש כדורגל לא רחוק משם.



נתניהו הדגיש כי ישראל יודעת מה אויבי ישראל מתכננים ועושים ותמשיך לחשוף אותם. משפט מעניין נוסף של נתניהו היה שישראל תיאבק בכל מקום נגד איראן, אך מלבד לבנון וסוריה, בהן ידוע שצה"ל פועל כבר שנים, נוספה מדינה נוספת: עיראק. המסר של ראש הממשלה הוא שישראל לא תהסס לפעול גם שם נגד איראן במידה ויהיה בכך צורך.



אבל, עם כל הכבוד לגילויים, לאיומים ולקריאות למנכ״ל סבא"א ולאו״ם לפעול ולפקח על איראן, וחיזבאללה ספק רב אם הגופים הללו ינקטו בצעדים אותם תובע נתניהו. העצרת הכללית היא זירה עולמית חשובה להסברה ותעמולה, אך השפעתה שולית, וכך יכול להתפוגג גם הרושם שהותיר נאום נתניהו.