נתניהו נשאל על תפקודו בעת החקירות וענה שזה לא מפריע לו. מסיבת העיתונאים הזו היתה הוכחה שזה באמת לא מפריע לתיפקודו. כל אחד יכול היה לראות זאת. נתניהו גם העריך שלא יוגש נגדו כתב אישום. אני חולק עליו. אני מניח שיהיה כתב אישום, וזה כבר לא קשור לעובדות שנמצאות בתיקי החקירות. 

המצב כרגע הוא שהכל התקדם רחוק מדי, ואיש מבין חוקרי נתניהו לא יעז להכריז שאין חומר להעמדה לדין. נראה כאילו כולם במערכות החקירה והתביעה רוצים להעביר את הנושא הזה הלאה, כדי שבית המשפט ולא הם יזכו או יאשימו את האשם. האומן הבריטי בקסי הציע הצעה אומנותית משלו לבעיה: להגיש כתב אישום - ומיד לגרוס אותו. 
עלי לומר שלכתוב על משפטים וחקירות כאלה, ועוד לנסות לחזות את תוצאותיהם, זו פעולה שמעמידה אדם במצב הכי גרוע. אתה לא יודע בעצם מאום בביטחון, ויודע רק מה שהזינו אותך בו בצורה מגמתית. מה שברור הוא רק שיש בכל התהליך הרבה החלטות מעורפלות ושרירותיות. גם נתניהו יכול רק לנחש שלא יהיה כלום כי אין כלום. בכל אופן, במסיבת העיתונאים נשאל ביבי אם הוא מסוגל לתפקד במצב של חקירות בלתי פוסקות, וענה שהוא מתפקד היטב וש"אני לא מוריד את עיני מלוח המטרות שלנו, תרתי משמע".

בעצם, מסיבת העיתונאים הוכיחה את התפקוד של נתניהו. תיפקודו יוצא דופן ביכולת הריכוז שלו. אפילו על העובדה שהוא היה קצת מנוזל, הוא השתלט באלגנטיות ובשיא הפוטוגניות. נראה כאילו כל החקירות האלו מתרחשות לגבי נתניהו בשעות שבהן הוא ישן שינה טובה. לא מובנת השאלה "איך אתה מתפקד?" מכיוון הכתבים, כאשר מולם עומד ראש ממשלה שכרגע הפגין בפניהם קליטת ועיבוד ידע עצומים והתמקדות במטרות השונות. זאת, גם כאשר הכתבים הנלהבים מן האפשרות הפתאומית לשאול כל מה שהם רוצים, לעקוץ, להביך, להתייעץ עם חבר טלפוני במערכת, מטיחים בפניו נושאים רחוקים זה מזה. בכל הוא מעודכן. כאילו שלא קיים דבר מלבד הנושא שבו הוא עוסק. 
הוא עונה על המרדף אחרי המחבל מברקן, קופץ לשאלה על טילי ה־S-300 ויורה מיד את התשובה המעידה בעקיפין על פעילותו: "נפגשתי היום עם סגן ראש ממשלת רוסיה". ככה לא מתנהג אדם שלא יכול לתפקד. למעשה, נתניהו מתפקד תחת חקירות מאז פרשת המתנות ועמדי לפני 18 שנה. זה המצב הטבעי לגביו. בלי חקירות הוא ירגיש משהו מוזר בלו"ז שלו. 
אף שלכאורה שר האוצר משה כחלון התגמד מול נתניהו, בגלל האופי המיוחד שמסיבת העיתונאים הזו תפסה, הרי בקטע שבו דוכן הנואמים היה ברשות כחלון זו הייתה מסיבת העיתונאים שהקפיצה את כחלון דרגה מנהיגותית. הוא הפך כאן לפוליטיקאי מוביל בזכות. כחלון היה מצוין, אחראי, מקיף ראות, חודר לנבכי הכלכלה. גאה בכלכלה הישראלית ובצדק. החיבוק ביניהם והבעת ההערכה על הפנים של ביבי, אמרו הרבה.