ראש הממשלה בנימין נתניהו “נענה" להזמנת יו"ר בית הנבחרים האמריקאי לנאום על טרור ואיראן. עד כאן, נשמע כמהלך דיפלומטי רגיל אצל נתניהו, שרגיל לשכוח את עניי ארצו אבל דואג מאוד לעולם כולו, שלדעתו אינו מכיר בסכנה האיראנית. 
אבל ראש הממשלה שלנו, נבחר ציבור שלנו, לא עובד בשבילנו. הוא מחויב קודם כל ולפני הכל לפטרונו, שלדון אדלסון.
הנ"ל מיליארדר, תומך נלהב של המפלגה הרפובליקנית בארה"ב, משקיעבתמיכה זו הון עתק, ואם מתאים לו שנתניהו ינאם בקונגרס, זה יקרה. לא מעניין את אלדסון ולא את ראש הממשלה שלנו שהאינטרס הלאומי של ישראל עלול להיפגע באופן חמור על ידי הממשל האמריקאי.

למי ששכח, ברק אובמה הוא עדיין נשיא ארה"ב עד ינואר 2017 . וכמו כל נשיא בכל מדינה, לבטח בארה"ב הוא לא נלהב לחתרנות תחת שלטונו – בעיקר לנוכח הצהרות שנתניהו מקווה שיהיה רוב שיבטל את זכות הווטו הנשיאותית שלו – אם וכאשר יחליט לא להחריף בסנקציות על איראן.
איך היה מרגיש נתניהו אם יצחק הרצוג היה מזמין את הנשיא אובמה לביקור בישראל, לא ממלכתי, רק סדרת ראיונות שתומכים במצע של מפא"י לכנסת ה-20 . משהו מחויך כזה, עם מקטורן ללא עניבה, כמובן בלי להיפגש עם ראש ממשלה מכהן.
זה ההבדל בין הארץ המובטחת לארץ ההבטחות. האמריקאים “ההיל בילי’ז" ־ האלה לא מתערבים ביחסי ממשל במדינות ידידותיות – לכל הפחות לא באופן גלוי ומקומם. בתרגום בגוף הסרט, הם לא משתינים באמצע הסלון של מדינות החסות שלהם.
יתרה מזאת, אם נתניהו ינצח בבחירות וירכיב את הממשלה, איזה יחס היא תקבל מהבית הלבן בשנתיים הבאות? מה יקרה כאשר חסן נסראללה יחליט לבדוק את המוכנות שלנו לעוד מלחמה קטנה? מה יקרה אם מלאי התחמושת שלנו יאזל? מה יהיה עם הסיוע האמריקאי של 3.1 מיליארד דולר בשנה? מה יקרה אם נובל אנרג’י תזכה לתמיכה אוהדת מהממשל בתביעת ענק נגד ישראל בסוגיית הגז?
לנתניהו, כך עולה מהתנהלותו, אין בכלל זכות להחליט בסוגיות האלה. אדלסון קובע – או נורא יותר לחשוב – בשבילנו. הפכנו באבחה אחת של אינטרסנט אמריקאי למדינת חסות של טייקון הימורים בינלאומי, ואין לנו אפילו זכות לשאול: אולי האינטרס שלו הוא לא בדיוק האינטרס שלנו?
זה המצב כאשר ברחוב בלפור בירושלים מתגורר אדם שנראה כי הוא מתייחס לעצמו כאל מלך. למשל כשר משפטים בפועל, הוא נהנה מתמיכת הפרקליטות לדחות את הדיון בתביעתו של מני נפתלי עד לאחר הבחירות, כי לתביעה ישסאבטקסט פוליטי. רגע, לחקירה המסועפת נגד אנשים בישראל ביתנו אין השפעה פוליטית?
והמדאיג מכל זו העובדה שכל הפוליטיקאים רודפי הכיסאות לא מתאגדים כגוף אחד, דמוקרטי, נגד ההחלטות ההרסניות של ראש הממשלה, החלטות שיפגעו בישראל אם נתניהו ינצח בבחירות. כי בניגוד אליו, אובמה יהיה פנסיונר עשיר בינואר 2017 . הוא כבר חתן פרס נובל לשלום, פרס שבנימין נתניהו יראה רק בחלום. חבל רק שהחלום שלו הוא הסיוט היומיומי שלנו.