אילו הייתי מאנשי סודו של בנימין נתניהו ושוחר טובתו, האישית כמובן, הייתי לוחש על אוזנו: סע לוושינגטון. תתייצב במלוא קומתך בפני חברי הקונגרס, אל תטה אוזנך למילות הביקורת. תסתכן בקרע עם הבית הלבן, אולם זו הדרך האחת והיחידה בה תיוושע ביום הבחירות.

אילו הייתי מבאי לשכתו, הייתי מבטיח לו: כאשר תעמוד לנוכח רפובליקנים רבים ומעט דמוקרטים, ותספר להם באנגלית רהוטה, מתוך ניירות סדורים ומוכנים, כאשר אתה נושא את מבטך לימין ולשמאל כיאה למקצוען, על הגורל האכזר הצפוי לעולם כולו מההסכם הגרוע העומד להיחתם עם האיראנים, תגלה שגלי האהדה והחום שיאפפו אותך שם יבואו לידי ביטוי ביום הבחירות כאן.
 
המוני בוחרים מתלבטים ירוו נחת מעמידתך האיתנה וקומתך הזקופה ושפתך המשוכללת בה תכבוש את לבם של הגויים. אתה תזכה לפחות לעוד שני מנדטים החסרים לך היום ואשר יהיו מכריעים לגבי החלטת נשיא המדינה להטיל עליך את מלאכת הקמת הממשלה החדשה.
 

זהו קרש ההצלה היחיד שיסייע לך ביום פקודה. נכון שהנזקים שיגרום לנו נאומך והופעתך עלולים להיות כבדים. הנתק בינך לבין נשיא ארה"ב הוא כמובן על חשבוננו. הקשרים עם ידידתנו היחידה בתבל כולה חיוניים מאין כמותם, אבל לעומת כל אלה אתה הוא זה שתעמוד איתן מעל דוכן הכנסת ותציג את חברי ממשלתך החדשה.
 
רק אז, כמובן, ראוי שתנסה לפייס את האמריקאים. כראש הממשלה תשגר מילות אהדה חמות לעברו של הנשיא האמריקאי, תבהיר לו כי מדובר היה בנאום בחירות המיועד לאזרחי ישראל בלבד, ותאמר לו בחדר הסגלגל, אם תוזמן לשם, כי ההסכם עם האיראנים הוא הרע במיעוטו והיה כנראה הכרחי כדי לעצור את העשרת האורניום. 
 
אז תחוש שוב בביטחון כאשר תהיה מוקף במבקשי טובתך, בחבריך המשחרים למשרה הוגנת. וגם הקואליציה שתרכיב, מהמרכז וימינה, אף היא תשכח את רגעי הכעס וההתנגדות לנאומך. 
 
מי יודע, אולי יהיו כאלה שיהנהנו בראשם לאות הסכמה ויטפחו באהדה על שכמך. זאת כמובן רק לאחר שיקבלו תפקיד הולם בממשלך.
זכור. גם המתנגדים היוצאים כיום נגד מסעך, לאחר שיקבלו משרה הולמת, יאנחו מעומק לבם: "במחשבה שנייה, נתניהו צדק. הופעתו הייתה חיונית".
והשאר היסטוריה.