בהתחשב ברקורד שלו בשבועות האחרונים, בנימין נתניהו היה צריך להציג מועמדות לאוסקר ולא לראשות ממשלת ישראל. אולי בקטגוריית מפיק של סרטי אימה, או כשחקן ראשי בסרט ״כיצד להסתכסך עם אובמה״.



הסרטונים שהפיץ הליכוד לאחרונה משעשעים את קהל בוחריו, אך הם אינם מצחיקים. בעיקר הסרטון על השמאל שמכוון לפיגועי טרור בירושלים. להאשים את השמאל בטרור של דאע״ש זה לא רק הזוי, זוהי הסתה פרועה לאלימות, מבית היוצר של המסיתים נגד יצחק רבין. זהו מעשה אנטי דמוקרטי ורצוי שהיועץ המשפטי לממשלה יאסור זאת, כדי למנוע רצח פוליטי נוסף. סרטון הליכוד, במסר התעמולתי שלו, לא שונה בחומרתו מסרטון ועד מתיישבי השומרון. על פי מיטב המסרים של דר שטירמר הנאצי, הוא מאשים את השמאל בשיתוף פעולה עם האירופים הנאצים. זו לא רק חזרה של 70 שנה אחורה, אלא גם היפוך תפקידים. על מה מלמדת תעמולת נתניהו? ימניות קיצונית, כושר דמגוגי של ימין מובהק, חרדת הפסד הכתר, כישלון בביטחון.



נתניהו, בהתנהלותו הפוליטית והמדינית, מציג עצמו כימין קיצוני. בעבר נטה להתמרכז ערב בחירות. ב-96' הכיר בהסכמי אוסלו, במערכת הבחירות הקודמת דגל בוויתורים כואבים.



הפעם אנו מקבלים את נתניהו בלי מסכה. נתניהו ששובר את הכלים עם אובמה למען נאום דמגוגי בקונגרס שלא ישיג דבר. נתניהו שממשיך להרחיב התנחלויות גם מחוץ לגושים, תוך פגיעה אנושה ביחסינו עם אירופה. נתניהו שמחפה על אמירות גזעניות והתקפות על בית המשפט העליון. נתניהו הפך את הליכוד לבית היהודי 2.



נתניהו הוא דמגוג מעולה, כפי שבא לידי ביטוי בנאומיו ובסרטונים. הוא משתמש ביעילות בהפחדה באמצעות דמוניזציה של השמאל. השמאל בעיניו ובפיו הוא משתף פעולה עם הטרור ויביא לחורבן ישראל. באופן שצריך להדאיג כל דמוקרט ישראלי, נתניהו הלך בעקבות מיטב המסורת הדמגוגית של הימין הקיצוני האירופי בהווה ובעבר.



ראש הממשלה כנראה אחוז חרדה לאבד את הכתר. אחרי שש שנים רצופות בתפקיד, הוא מתנהל באורח חייו ובהתנהלותו הפוליטית כדברי המלך לואי ה-14, ״המדינה זה אני״.



מבחינת מדיניות, המסע השלילי נגד השמאל, כפי שבא לידי ביטוי בסרטון דאע״ש, מורה על כישלון מדיניותו. אין תחום ביטחוני שראש הממשלה הצליח בו. הבטיח להציל את ישראל מגרעין איראני ונאם נאומים בומבסטיים שלא מנעו דבר. איראן תחת שעונו הופכת למדינת סף גרעינית. נאומו מחר בקונגרס הפך לפיאסקו המסכן את היחסים עם ארה״ב. הוא הבטיח למגר את טרור חמאס, ולא הצליח לחזק את ההרתעה לאחר 50 ימי מלחמה בעזה. 60% מהישראלים ו-100% מהפלסטינים משוכנעים שחמאס ניצח. גם חיזבאללה בצפון לא הורתע. מעל לכל, נתניהו פגע קשה ביחסים האסטרטגיים עם ארה״ב.



לא פלא שכמעט כל הרמטכ״לים וראשי המוסד והשב״כ לשעבר תומכים בגישת המחנה הציוני לביטחון על בסיס פתרון שתי מדינות. נתניהו הוא אלוף התעמולה, נואם מהולל ומפיק סרטונים יעילים, במאמץ למסד גן עדן של שוטים. 



הכותב הינו מייסד שותף של מרכז פרס לשלום