הם לא שמעו את שמותיהם של ראשי מפלגות המתמודדים בבחירות. הם לא ממש מבינים מה זה ״שוויון בנטל״. הם גם לא מודעים לסוגיית מצוקת הדיור וגם לא מכירים מושג כמו רוטציה בשלטון מערכת הבחירות בארץ, שמוגדרת כרעשנית, תוקפנית ופרסונאלית, לא הציתה עניין מיוחד בקרב היהודים בארה"ב.
 
למרוץ הפוליטי, שבישראל מייחסים לו חשיבות גורלית, הייתה רק נוכחות מזערית, כמעט בלתי מורגשת, בשיח הציבורי־ יהודי בארה"ב. רק פלח קטן בקהילה - ראשי ארגונים, פעילים, רבנים ועסקנים ותיקים - עקבו אחר מערכת הבחירות בישראל. אך רובם הודו בשיחות עמי כי רק באחרונה הפכה הסקרנות האדישה שלהם לתחושת דריכות לקראת התוצאות.
 
מהשיחות משתמע באופן ברור, שגם בקרב גורמים המוכרים כמזדהים עם האגף הימני בקהילה, רווחת תחושה חזקה שישראל זקוקה בדחיפות לשינוי - פוליטי, מדיני וחברתי.
 
לרוב היהודים נודע שישראל עומדת בערב בחירות, רק בעקבות הפולמוס שהתנהל סביב הופעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס. עד כמה שניתן לשפוט משיחות עם יהודים ומראיונות עם עסקנים ורבנים המעורבים בחיי הקהילה, מערכת הבחירות הנוכחית לא ממש מרתקת את הקהילה, בלשון המעטה.

"בבתי כנסת ובפגישות אקראיות דיברו קצת על הבחירות בישראל, אבל רק כבדרך אגב, כמשהו שלא כל כך מעניין", אמר רב אורתודוקסי במנהטן.
היהודים גם לא מכירים את ראשי המפלגות, שרובם כמעט אלמונים מבחינתם. "בעבר, המועמדים שהתמודדו בבחירות בישראל היו דמויות ידועות בקהילה, חלקן היו נערצות וחלקן שנויות במחלוקת. היהודים עקבו בעניין ובדריכות אחר מאבקים פוליטיים של מנחם בגין, של שמעון פרס ושל אריק שרון", הסביר הרב. אלא ששמות כמו משה כחלון, אלי ישי וזהבה גלאון לא אומרים כלום ליהודים.
 
יאיר לפיד, נפתלי בנט ואריה דרעי אולי מוכרים קצת יותר, אך רק באופן שטחי ולא במידה שתעורר עניין מיוחד. שמו של ראש רשימת המחנה הציוני יצחק הרצוג הפך למוכר בקהילה רק בשבועות האחרונים. אבל יותר בעקבות דיווחים שפורסמו באמצעי התקשורת האמריקאים מאשר בזכות ידיעות שהופיעו בשבועונים יהודיים. הרצוג נתפש כאלטרנטיבה לבנימין נתניהו. אולם, גם בתור כזה, משיחות עם יהודים עולה כי הם לא יודעים הרבה על הרזומה הפוליטי שלו ועל השקפותיו.
 
ראשי ארגונים יהודיים ועסקנים בכירים, המכירים היטב את הלכי הרוח בקהילה ומקיימים קשרים הדוקים עם ראשי מפלגות ופוליטיקאים בישראל, סירבו להתבטא בגלוי בנוגע לבחירות. "אל תזכיר אפילו שפנית אלי", ביקש בכיר יהודי, פרקליט ידוע בניו יורק, שכיהן בעבר כנשיא ארגון יהודי גדול.
 
מתגובות שלא לפרסום ומהערכות שלא לייחוס משתמע באופן ברור שיש כמיהה ותקווה למהפך בשלטון בישראל. גם אחדים ממי שמזוהים עם האגף הימני בקהילה אמרו כי הליכוד מיצה את עצמו, ושיש לתת סיכוי למפלגה מרכזית אחרת.
 
עוד עולה מהשיחות כי ראש הממשלה נתניהו איננו אהוד, בלשון המעטה. מנהיגים יהודים אינם סולחים לו על התנהלותו מול הבית הלבן ועל התנהגותו המתריסה כלפי הנשיא ברק אובמה. "אף ראש ממשלה בישראל לא התנהג כך מול נשיא, ואף ראש מדינה מערבית לא העז להתעמת עם הבית הלבן", אמר בכיר יהודי בניו יורק. בשיחות עם בכירים יהודים, במיוחד עם אלה השייכים לאגף הליברלי בקהילה, בהם רבנים רפורמים וקונסרבטיבים, רווחה ההערכה שרק ראש ממשלה חדש יוכל לשקם את היחסים עם הבית הלבן.
 
בכירים ופעילים בקהילה הביעו ברובם הגדול הסתייגות ממה שכינו "הממשלה הימנית הקיצונית" בישראל. לדבריהם, "הגיע הזמן להחליפה בממשלה מתונה ומפויסת".