באחד מימי שלישי האחרונים הזדמנתי למרפאת שיניים בבני ברק. בזמן שחיכיתי לתורי הבחנתי בעניין משונה שמתרחש בדלפק הקבלה. הטלפונים צלצלו ללא הרף, אבל במקום לענות לשיחות, המזכירות הרימו את השפופרת וניתקו מיד. סקרנותי התעוררה ופניתי לברר את פשר הדבר. 
 
מתברר שמדי שלישי מופץ בחינם ברחבי הארץ היומון הליטאי "יתד נאמן" במאות אלפי עותקים. מרפאת השיניים שבה ביקרתי פרסמה את שירותיה בעיתון, ומצאה עצמה במרכזה של זירת קרבות בין היומון הוותיק לעיתון "הפלס", שיוצא לאור על ידי הפלג הליטאי, בהנהגתו של הרב שמואל אויערבך מירושלים.
צעירים חרדים התקשרו באותו יום ובכל שבוע שבו התפרסמה המודעה אל מרפאת השיניים ותבעו להפסיק את הפרסום באופן מיידי. הם לא איימו או קיללו, אבל עשו זאת במאות שיחות טלפון, מה שהשבית את תפקוד המזכירות של המרפאה. 
 

לפני כשנה חשף בן כספית בטורו את מסכת ההטרדות שעוברים בכירים במשק שאחראים לתקציבי פרסום של מיליונים כחלק מהמאבק הפנים ליטאי, ואת הניסיון של גורמים המקורבים ל"הפלס" להעביר תקציבי פרסום לעיתון הצעיר שזקוק למשאבים כספיים כדי להתפתח.
 
רבים במגזר החרדי לא חשבו שניתן יהיה לנקוט פעולה מעשית נגד מסכת ההטרדות המתמשכת. אלא שביום רביעי האחרון התעורר המגזר לגל מעצרים של עשרות צעירים החשודים שנטלו חלק במסע השיווק האגרסיבי. אולם למרות המעצרים ההמוניים, רק שלושה צעירים הובאו להארכת מעצרם, ועל המשטרה יהיה להוכיח שמדובר במסע סחיטה מאורגן ולא במחאה לגיטימית.
 
אם לשאול את אנשי "הפלס", הרי שמדובר בהמשך מסע הרדיפה שמארגן נגדם הזרם הליטאי המרכזי בהנהגת הרב שטיינמן. "לא במקרה, שבוע בדיוק לאחר הבחירות מתבצע המהלך האכזרי של מעצר אברכים צעירים", נטען בהודעת טקסט שנכתבה על ידי קרוב משפחתו של הרב אויערבך והופצה בקבוצות הוואטסאפ של אוהדי "הפלס". "המהלך הזה מתוזמן היטב כתגובה על סטירת לחי פוליטית שקיבלה דגל התורה בשל התנהלותה הכוחנית בשנתיים האחרונות והרדיפות האכזריות נגד תלמידי רבנו ראש הישיבה. אבל אנשי יתד ודגל לא לומדים לקח, וממשיכים לנסות לחנך מחדש בשיטות קומוניסטיות ציבור רבבות שאינו מיישר קו עם דרכם".



 אנשי "הפלס" יטענו כי מדובר ברדיפה נגד הרב שטיינמן. צילום: ללא קרדיט
לדברי הכותב, "כמו בכל המהלכים האחרונים של אנשי יתד ודגל, גם המהלך הזה נועד לכישלון. ההר יוליד בקושי עכבר קטן. פעילות המחאה הציבורית הלגיטימית נעשתה בהתארגנות ספונטנית חוקית לאחר תקופה ארוכה שהציבור הזה מרגיש נרדף ומוחרם על לא עוול בכפו, בעוון ציות לרבותיו המובהקים ואי הסכמה עם הידרדרותם המוסרית של אנשי דגל התורה".

השד בבקבוק

אם מישהו חשב שהבחירות יסיימו את הקרבות בציבור החרדי־ספרדי שעדיין מדמם בעקבות הפילוג בש"ס, באו אירועי יום רביעי האחרון ושברו את התזה הזאת לרסיסים. בסיומו של מפגן תמיכה של פעילי מפלגת יחד, מול ביתו של אלי ישי, התעופף בקבוק תבערה אל עבר המפגינים. במפלגה לא היססו שנייה לפני ששלחו הודעה חריפה שרמזה על הקשר בין ש"ס למשליכי הבקבוק. 
 
אלא שהפזיזות עלתה למפלגה ביוקר, כאשר התברר שלא אנשי דרעי עומדים מאחורי השלכת בקבוק התבערה, אלא דווקא אנשי יחד. אם לא די בכך, מצבה הכספי של התנועה בכי רע, והיא מתקשה לעת עתה לעמוד בהתחייבויות שנטלה על עצמה בקמפיין הבחירות, שתוקצבו לפי תחזית אופטימית של 4־5 מנדטים.
 
ישי שיגר מכתב לפעילים שבו ביקש מהם להתאזר בסבלנות בנושא התשלום. חלק מהפעילים קיבלו את הבקשה בהבנה, אולם חלקם דורש מישי לעמוד בהתחייבות לתשלום השכר. מתברר שהרבה יותר קל להיות ביחד לפני הבחירות, מאשר להישאר מאוחדים לאחר ההפסד.

בריאות ועושר

בימים אלו מחייכים הנציגים החרדים־אשכנזיים בכנסת בשעה שהם סופרים את הימים עד להשתלטות מחדש על משרד הבריאות וועדת הכספים. השבוע בפגישה שנערכה בין בנימין נתניהו ליעקב ליצמן ומשה גפני, נתן להם ראש הממשלה להבין שאין מקום לדאגה, ושהשותפים הטבעיים יקבלו את חלקם בעוגה השלטונית. 
 
מי שלא חייך למשמע הדברים היה משה כחלון, שמיהר לבטל במחאה את הפגישה בין צוותי המו"מ הקואליציוני של הליכוד וכולנו. גם בש"ס מתכוננים לפריעת השטרות של נתניהו: דרעי צפוי לסגור מעגל ולחזור למשרד הפנים. גם משרד הדתות ייפרד כנראה מאנשי הכיפה הסרוגה לטובת האנשים שבאים להחזיר עטרה ליושנה. למרות זאת, נראה שבבית היהודי לא יתפשרו ללא קרב על השליטה במשרד הדתות.