בשעה שעיני העולם היו נשואות לפריס ובישראל עסקו בסוף השבוע החולף גם בתוצאות סופת החורף, הודיע נשיא ארצות הברית ברק אובמה על מינויו של דיוויד כהן לתפקיד סגן מנהל ה-CIA. זהו התפקיד הבכיר ביותר שאליו הגיע יהודי אי פעם בסוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית. 


ה-CIA היה מאז היווסדו ובמשך עשרות בשנים למעוז של ה-WASP (לבנים, אנגלו־סכסים ופרוטסטנטים, הנחשביםל"מעמד העליון" בארה"ב, י"מ) - ורק בעשור וחצי האחרון החלו להשתלב בעמדות בדרג הבינוני והבכיר שלו גם בני קהילות מיעוטים אמריקניות. מספר היהודים ששרתו בשורותיו היה ונותר נמוך יחסית. בעבר היה ראש שלוחת ה-CIA בישראל יהודי. כהן הוא גם היהודי במעמד השני בחשיבותו בממשל האמריקאי לאחר שר האוצר ג'ק לו, שתחתיו עבד.
כהן, שיכנס לתפקידו בפברואר, יחליף את אווריל היינס, שהיתה האישה שהגיעה למשרה הרמה ביותר של אישה ב-CIA היינס התמנתה לסגנית היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן.

מינויו של כהן, שאין לו ניסיון בעבר ומעולם לא עבד באחד הגופים של קהילת המודיעין, מסמן את הכיוון שאליו צועד ה-CIA כמו גם קהילות מודיעין מערביות אחרות ובכלל זה ישראל, אל מול האתגרים החדשים שניצבים מולו.

אחד מהם הוא הד לאמרה הישנה – FOLLOW THE MONEY – לך בעקבות הכסף. מינויו הוא גם בשורה טובה לקהילת המודיעין של ישראל, או לפחות ליחידות שעוסקות במעקב אחר ניסיונותיה של איראן להפר את משטר העיצומים שהופעל נגדה ובאיתור כספי טרור. כהן ביקר פעמים אחדות בישראל ונועד עם אנשי מודיעין ישראליים שהגיעו לוושינגטון לדיונים בנושאים אלה
בתפקידו האחרון שימש כהן במשך כשלוש שנים וחצי כתת שר האוצר ואחראי על מאמצי הממשל להטיל עיצומים כלכליים על איראן כדי לאלצה להפסיק את תכנית הגרעין הצבאית שלה.
 כהן (51) נשוי ואב לשניים, הוא בנו של רופא וגדל בבוסטון. בראיונות שהעניק ובתולדות חייו אין אזכור מיוחד לרקע היהודי שלו ונראה שהוא נמנע במכוון מלהיות מתויג על ידי התקשורת היהודית והקהילה היהודית כ"אחד משלנו". 
הוא למד באוניברסיטאות היוקרה של ליגת הקיסוס – קורנל וייל, שם סיים את לימודי המשפטים. במהלך לימודיו חקר גם את סוגית ניהול תכניות גרעין. לאחר לימודיו התמחה אצל שופט מחוזי במדינת מרילנד ומשם הצטרף למשרד עורכי דין שעסק בעבירות צווארון לבן. 
לאחר תשע שנים במגזר הפרטי, הוא הצטרף ב-1999 למשרד האוצר ושם עשה את מרבית הקריירה המקצועית שלו. בתחילה עסק בתפקידים של ייעוץ משפטי, ובין השאר היה מעורב בניסוח "חוק הפטריוטיות האמריקאית" ב-2001 בתקופת ממשל הנשיא ג'ורג' בוש, שהגביל את חירויות האזרח הבלתי מוגבלת של ארצות הברית, כתגובה לפיגועי ה-11 בספטמבר.
לאחר שהתמנה לתפקיד תת שר האוצר עסק כהן, כאמור, בעיקר בסוגיות של ממון טרור והטלת משטר העיצומים על איראן. עמדתו הנחרצת בנושאים אלה העניקו לו את הכינוי "הגורו של העיצומים". במסגרת זו ולשם המשימות הוא נחשף רבות לקהילת המודיעין האמריקנית ובאמצעותה גם לקהילות עמיתות בעולם ובכלל זה של ישראל.

במגעיו עם המודיעין הישראלי הוא עסק וסייע לשב"כ במאמצים למנוע את הזרמת הכספים לחמאס ובמיוחד למוסד שאחראי לסוגית המעקב אחר כספי טרור של חיזבאללה, ולפיקוח שנועד למנוע מאיראן להצליח להערים על משטר העיצומים בכלל והסנקציות הכספיות והבנקאיות שמוטל עליה. 
בכיר אמריקני אמר אמש כי "ישראל היא שותפה בכירה, אחת החשובות במערב, במאבק בתחומים אלה של ממון טרור והמאבק נגד ממון תכנית הגרעין של איראן, ומכאן שדייוויד כהן מכיר היטב את עמיתיו בנושאים אלה בישראל".
לאחרונה החל כהן לשים דגש מיוחד במאבק שנועד לייבש את ארגון "המדינה האסלאמית" מהמקורות הכספיים שלו. בדברים שנשא לפני כשלושה חודשים אמר בין השאר: "דאעש מציב בפנינו אתגר ממון טרור שונה ממה שהכרנו. הוא צבר הון רב במהירות חסרת תקדים ולמקורות הממון שלו יש תבנית שונה ממרבית ארגוני הטרור בעולם. בניגוד לאל קאעידה, רק חלק קטן מהכספים של דאעש מגיעים מתורמים עם כיסים עמוקים ולכן אינו תלוי בעקרון בהעברות כספים מעבר לגבולות בינלאומיים. במקום זאת, דאעש צבר את הונו מפעילות פלילית ומעשי טרור". 
בדבריו התכוון כהן בעיקר להכנסותיו מתשלומי כופר וכמובן מהשתלטותו על מאגרי נפט גדולים. 
בהנחה שהמערב יגיע להסכם במהלך השנה עם איראן, שיגביל את תכנית הגרעין שלה בתמורה להסרת משטר העיצומים ממנה, הרי האתגר הגדול ביותר של דיוויד כהן בתחום המעקב אחר הכסף בתפקידו החדש, יהיה מול דאעש.