עזבו רגע את המדינה, בואו נביט על הליכוד. בואו נציץ בעמוד הפייסבוק של נשיא המדינה, אחד מוותיקי הליכוד, איש ההדר הבית״רי והז׳בוטינסקאי האמיתי האולי־אחרון, ראובן ריבלין. הרי מה שקרה למפלגה הזאת, קרה למדינה. אחד לאחד. הרי זו המפלגה של בגין, של תורת ז׳בוטינסקי, של הערכים הליברליים, השוויון, ההומניות. המפלגה של ״יש שופטים בירושלים״, המפלגה שלא תהסס להילחם באויבי ישראל עד חורמה, אבל לכבד את זכויות האדם של כל בן אנוש באשר הוא.

מה נשאר מכל זה? קללות ונאצות, חרפות וגידופים על הנשיא. כל זב ומצורע מטיח בו קללות איומות ואיחולים נוראיים, כאילו פשע נגד המין האנושי. ובמה חטא ריבלין? הוא הביע צער ובושה על כי פורעים שרפו תינוק בן שנה במיטתו והעלו באש את משפחתו. כן, למרות שהוא ערבי. כי אפשר להיות איש ימין, אפילו ימין אידיאולוגי קיצוני כמו ריבלין, ולהאמין בערכים הומניים ואנושיים. זה לא סותר. זה לא אמור לסתור.

אבל הליכוד היום הוא המפלגה של יריב לוין, שמסתער בחמה שפוכה על בית המשפט העליון כאילו מדובר באויב העם. הליכוד של היום הוא המפלגה של אורן חזן, שלא היה מגיע לעמדת חבר פרלמנט בנידחת שברפובליקות הבננות, ושל כל מתלהמי הסניפים באשר הם, המתחרים בינם לבין עצמם בהטחת גידופים ורפש על כל מי שלא חושב כמותם, למען יראו המתפקדים ויתגמלו אותם ביום הפריימריז. כן, אתמול גם נחשפנו לאחד בשם שימי טל, המציג את עצמו כיו״ר סניף הליכוד בבאר יעקב, שדורש לאשפז את נשיא המדינה בגין דבריו המסוכנים לביטחון העם, ובערוץ 2 רואים אותו מחובק עם ביבי, ועם אדלשטיין, ועם גלעד ארדן.
המהפך הזה שעובר על הליכוד בעשורים האחרונים, עובר גם על המדינה. ההיגיון נסוג מפני הטירוף, ההדר מפני הגסות והבורות, הכבוד מפני השנאה. הליכוד של בגין, מרידור, דוד לוי, מיקי איתן, הליכוד של הדמוקרטיה הגאה, המפוארת, של השוויון והערכים הליברליים, כל זה הולך ואוזל מן הארץ. פתאום נזכרתי שזאב בנימין בגין עוד מכהן, איכשהו, בכנסת הזאת. קולו נדם. איפה הוא, כשצריך אותו. למה לא יגיד מילה בזכות נשיאו ריבלין? למה לא יצטט כמה מכתבי ז׳בוטינסקי, שמהם יוכלו ההדיוטות הגסים, בורים, עלובים ומעליבים, שממלאים עכשיו את הערוגות, ללמוד משהו?
אז אנחנו, הכלבים המתמעטים בתקשורת, ננבח קצת, אבל השיירה תעבור. הם ימשיכו להצטלם חבוקים עם מנהיגי הדור, כולם יקרצו לכולם, יגנו בחצי פה, יחייכו בחצי השני, עד הפריימריז הבאים. אם כך נראית מפלגת השלטון שלנו, מה הפלא שכאלה אנחנו.