מעניין מה עבר בראשם של שני האנשים האלה, ארגמן וכהן, כשישבו והמתינו בלשכה עם ראש הממשלה. במצטבר, שירתו ארגמן וכהן את מדינת ישראל בסביבות 65 שנה, ופתאום הם מצאו את עצמם ממתינים שעתיים לפגישות עבודה עם המפקד העליון שלהם, ראש ממשלת ישראל.



כששאלו את עצמם לטובת מה מייבשים אותם ככה, התברר להם שלביבי דחוף יותר להרצות את משנתו בענייני תקשורת בפני קבוצה של עיתונאים ומפיקים. ועוד איזה משנה הורבצה שם: נתניהו הודה בפעם הראשונה, בקולו, שכל עניין הקמת תאגיד השידור הציבורי לא קרה על דעתו (כך פורסם אצל נתי טוקר ב"דה מרקר").



לפי גרסתו של ראש הממשלה, מישהו ניצל רגע של היסח דעת והעביר מתחת לאפו את הרפורמה הזו. "זה התחלק לי", הוא הבהיר, והעלה תהייה: ״מה נעשה אם רוב העיתונאים שיגויסו לשם יהיו משוברים שתיקה?".



נזכרתי שבפתח ישיבת הממשלה החגיגית שבה הוקם התאגיד, היה זה ראש הממשלה נתניהו שגזר לעצמו את הקופון והקרדיט על המהלך, לעיניהם הנדהמות של השרים גלעד ארדן ויאיר לפיד, המחוללים האמיתיים של תאגיד השידור. השתלשלות העניינים הלא תיאמן בעניין תאגיד השידור הציבורי מייצרת מצב מטורף, שבו ראש הממשלה גם נטל לעצמו קרדיט על מהלך שלא הגיע לו, וגם פועל עכשיו לביטול המהלך עצמו.



מה עוד קורה בלשכת ראש הממשלה? ראש הסגל דוד שרן, אדם נאמן ומסור המשרת את משפחת המלוכה כבר תקופה ארוכה, אמור היה להיכנס לתפקיד מזכיר הממשלה בקרוב. שרן עובר עינוי דין ארוך בלשכה, הוא כבר אמור היה להיות מוחלף לטובת יואב הורביץ, זה פורסם (כאן) ונדחה, ובוטל, ושוב עלה לסדר היום, ובסופו של דבר נמצא הפתרון ושרן אמור היה להיכנס בקרוב לתפקיד מזכיר הממשלה.



אבל פתאום קרה משהו, או מישהו, ונתניהו הודיע לפתע לשרן שהמינוי שלו מבוטל. עדי שמיעה מדווחים על שיחה קשה מאוד, שעלתה גם לטונים גבוהים מאוד. נתניהו רצה ששרן יפנה מיד את תפקיד ראש הסגל כדי לאפשר להורביץ, שממתין כבר יותר משנה לתפקיד רשמי, להיכנס לתפקיד. שרן לא מוכן לשמוע על זה. כרגע, זה תקוע. לנתניהו אין מזכיר ממשלה, אין יועץ פוליטי, אין ראש מטה לביטחון לאומי, אבל יש לו שני ראשי סגל המתקוטטים ביניהם.



אגב, יועץ התקשורת בועז סטמבלר, שמתקלף לאט לאט מסמכויותיו על ידי רן ברץ, מי שלא מונה לבסוף לראש מערך ההסברה הלאומי, אבל כן קיבל את כל הסמכויות הנלוות לתפקיד הזה, שוקל להתפטר גם הוא בקרוב.



משפט אחרון על שני חברי כנסת חרוצים, דוד ביטן ודודי אמסלם. כשח"כ ביטן, המכהן גם כיו"ר הקואליציה, העלה רעיון להצעת חוק לביטול תאגיד השידור הציבורי, הוא נשבע שהוא לא מתואם עם נתניהו וההצעה על דעתו בלבד.



עכשיו מגיע ח"כ דודי אמסלם, עם הצעת חוק שתמנע חקירות פליליות נגד ראש ממשלה מכהן. ניחשתם נכון, גם הוא לא מתואם עם נתניהו וזה לא על דעתו. נדמה לי שהגיע הזמן למנות מישהו שיהדק את התיאום בין חברי סיעת הליכוד לבין ראש הממשלה. זה בנפשנו.