בסריקת המוח לחולה התברר שהוא אומנם נושם באופן עצמוני, אבל מוחו מנוון. הצוות הרפואי שוקל את האפשרויות העתידיות. תרומת איברים נשללה על הסף, כי בואו נודה על האמת - איזה חולה אנוש מוכן שבגופו יושתלו איברים של התקשורת העברית? ואכן, לא נמצאו כאלה. אם התקשורת ברובה מוגדרת כגוססת, באו שני טיפוסים מימין ומשמאל שבפעילות שמוגדרת פייק ניוז החמירו את מצבה עד לתרדמת, ללא סיכוי להחלמה.



יגאל סרנה, שמעיד על עצמו כעיתונאי ב־35 השנים האחרונות "שיודע להבדיל בין אמת לבדיה", לשיטתו, אמור להפסיד בנוקאאוט טכני לרה"מ נתניהו ולרעייתו שרה. בית משפט דן בראיות, והסיפור של סרנה על ריב לכאורה בין בני הזוג אינו נתמך בראיות. הוא רק סיפור, שלבטח לא יקדם את העלילה במסכת המלחמה האבודה בין נתניהו לתקשורת. מדובר בכלום ושום דבר, שלא עומד באמות מידה עיתונאיות בסיסיות. זו הסיבה שסרנה, עם ניסיון של 35 שנה, לא יכול היה למכור אותו לעיתון שלו. הקפריזות של הגב' שרה ידועות בציבור כבר שני עשורים, עובדים במעון רה"מ תבעו בבית דין וניצחו. אבל שום מאבטח של הזוג באותה נסיעה מדוברת לא תמך בבית המשפט בגרסתו של סרנה. הניצחון הצפוי בתביעה ישמיד את אמינותו של עיתונאי שוויתר על אמות המידה העיתונאיות והלך לפייסבוק. ברשתות כל זבל הוא נכון.



שמעון ריקלין. "חנופה נוטפת לקקת". צילום: יח"צ



גורם המוות השני הוא שמעון ריקלין מערוץ 20. הוא ההוכחה שכל בעלים של אולם אירועים יכול להיות המראיין הרשמי של אשת רה"מ, אם הוא משרת את האינטרס שלה. הרבה חנופה נוטפת לקקת סמיכה הם הכישורים הנדרשים. אם הסוגיה של סרנה מעוררת רחמים בפתטיות שלה, בפרסום ידיעה שאינה עונה מבחינה ראייתית על שאלת חמש המ"מים - מי, מה, מתי, מדוע, מקום - העיסוי לאגו שמעניק ריקלין לגב' שרה אינו מעורר רחמים אלא מקומם. החיבור של ריקלין ופרנסתו לדרגת מראיין מועדף אצל גב' רה"מ גרם לי להבין מדוע היהדות שנואה בעולם, מדוע היהודי נתפס בקריקטורות רק כמתרפס בפני שררה.



בניגוד לסרנה, שלקח את הסיפור שלו למחוזות הבדיה והטמטום הנפוצות בפייסבוק (מעולם לא הייתי חבר במדיה הזו, כי: א. כמו גראוצ'ו מרקס, איני מוכן להיות חבר במועדון חברים שמוכן לקבל אותי; ב. הסביבה הקרובה שלי דרשה מכיפוש למנוע ממני חברות בכל הרשתות החברתיות, מחשש מבוסס שאשתטה כרגיל, וכל העולם ואשתו יתבעו אותי. לחבר'ה נגמר הכסף, ועל המעסיקים נמאסתי מזמן. אז אני לא שם), ריקלין פרסם את העיסוי שלו בערוץ 20, שאמור להיות מפוקח על ידי מועצת הכבלים והלוויין. והעת היא עת מצוקה. ערוץ 20 קיבל רישיון להיות ערוץ ארצי ולא ערוץ נישה, כערוץ מסורת.


וכמובן שישנו גם המכרז להפעלת ערוץ הכנסת. סוגיה פעוטה שכרוכה בכסף קטן: 250 מיליון שקל בעשר שנים, מענק צנוע לערוץ שיסקר (תחת מגבלות הליטוף כמובן) את הפעילות המצחינה באגם הדרעק. ערוץ 20 משתתף במכרז, ופינוקי לגב' שרה - שלפי פרסומים זרים (מהחלל החיצון) שיוכחשו בתוקף בידי פרקליטה עו"ד יוסי כהן מעורבת בכל עניין שבו מעורב בעלה - לא יכול להזיק. כן, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא מחליט לבד, שר התקשורת עוזר לו. ואם אתם מאמינים שצחי הנגבי הוא שר התקשורת, אז יופי לכם. כי אני לא מאמין בכלל.



עובדי רשות השידור התעוררו, אבל זו לא הדרך


אז תקשורת אין, אבל עובדי רשות השידור נזכרו להילחם על מעמדם וכבודם. רק שהדרך שנקטו לא תוביל לכלום. יש ברשות השידור מספיק עדויות מצולמות ומוקלטות שמתעדות את דיירי אגם הדרעק לדורותיהם מתעללים בציבור, מרמים אותו, שולחים את טובי בנינו ובנותינו למות בקרבות אבודים עם כנופיות מזעריות, ובעיקר עושים עלינו הון כספי והון פוליטי. אז מדוע לא להקדיש את ימי פומפיי האחרונים בירושלים לשידור "גל פתוח" של כל הזוועות האלה? מה יעשו לעובדים? ישלחו משטרה לאולפנים לעצור אותם? לפחות יזכו לשלוש ארוחות ביום, בלי הוצאות בבית המעצר.



מנגד, קולקציית האפסים שאיגד כאן רה"מ נתניהו לא תרצה להיראות בעולם כמו ארדואן בטורקיה, שכבש את התקשורת. הרי מדובר בערימה של כלום, שלא מסוגלת לנהל מלחמה באויב, לא מסוגלת לפנות כפר בנגב בלי לשקר ולספר לנו שדאע"ש כבש את אום אל־חיראן, אז הקולקציה הזו תשתלט על אולפן טלוויזיה בעת שידור חי? תחשבו, רבותי המוחים, במקום להשתלט על מיכל רבינוביץ' במהדורה שביום טוב גוררת למסך 40 אלף קשישים בעשור התשיעי לחייהם, אתם יכולים לעשות כאן היסטוריה!



תשדרו למשל את העצרת של ביבי לפני רצח יצחק רבין הי"ד; שדרו את התמונות של אחרי רצח אמיל גרינצווייג הי"ד; שדרו את שלי סטילטו־סכינאי, דוקרת בכליות את מיטיבה וממליכה, עמיר פרץ; קצת שמחות עם אהוד ברק, איך הוא עשה פוליטיקה ומדיניות; קצת צחי הנגבי בפינוי ימית, זה תמיד מוכר טוב והוא יחבק אתכם; אל תשכחו את זהבה'לה ממרצ. תנו את כל הצעות החוק שלה מאז שהפכה לעול על הקופה הציבורית, ואל תשכחו גם את אילן גלאון. הוא אומנם חבר שלי, אבל מאז שהוא הבטיח לדאוג לנכים, מצבם רק הורע והחמיר; תנו לנו שעתיים על האהבה בין איווט לביבי, יש לכם הרי 200 שעות מצולמות כאלה; תנו לנו פיליטון של נפתלי הגבר ואיילת היפה בלשכה של ביבי. זה חומר אש, הצופים יגיעו לפיפי מהצחוק.



עובדי רשות השידור. זו לא הדרך. צילום: עובדי רשות השידור



ומה עם ש"ס, הא? לא מגיע לנו איזה לקט של יגאל לוסין על מפלגה של שומרי תורה, שרק שמונה מחבריה הלכו לכלא, כולל מנהיגה אריה־גאנעב־זכאי־צדיק־תמיד? נו באמת חבר'ה, אני צריך להיות הלקטור שלכם? ואל תשכחו את אגודת ישראל ואת פועלי אגודת ישראל. רבותי, עובדי רשות השידור, הציבור המפגר בכתריאליבקה אינו יודע ברובו שהייתה מפלגה כזו, שאיגדה פועלים חרדים! כן, ממש חרדים ששירתו בצבא, עבדו למחייתם, הייתה להם נציגות בהסתדרות, והם גם למדו תורה - עשרות שנים לפני פרוץ נגיף הבטלה שתקף את החברה החרדית, שמקדשת את הבטלה כערך, ואת ההתעלקות על החברה החילונית כמטרה קדושה.



ורק אתם, רבותיי, יכולים לשדר את זה, כי יש לכם תיעוד. אז יאללה, גל פתוח עם כל פשעי אגם הדרעק, 24 שעות ביממה בלופ. יש לכם בסך הכל חודש וקצת (וגם אם תקבלו ארכה של חצי שנה, אל תאמינו לאף אחד), אז עזבו אתכם מהתוכניות המבאסות שלכם, יש לכם זהב בידיים. תנו לציבור להבין איך זה נראה באמת: בלי עריכה, פשוט להעלות לאוויר, טלוויזיה אמיתית.



ואם אתם מחפשים מבזק לשעות אחר הצהריים, כדי להחזיק את אמא שלי ערה, תנו לה ולי את העימות בין דוד ביטן ומכלוף זוהר, על חלוקת השלל בחאווה של הכסף הקואליציוני. השיח היפה, המקסים והמחנך הזה של אבירי הדמוקרטיה, עם השורה שמרטיטה אותי כבר שבועות: "אני שם ז' עליך ועל המפלגה. אני רוצה כסף".



ומיד לשבץ קאט למנחם בגין, אלימלך רימלט, שמואל תמיר, יוחנן באדר, אסתר רזיאל־נאור, אליעזר שוסטק, משה נסים, דוד לוי ויוסף קרמרמן. כי זו ממש השוואה היסטורית נדרשת ומדהימה, בין הגב' רזיאל־נאור לבין מירי רגב, שתצרח שזו גזענות לשמה, ויהיה ש־מ־י־י־ח. ואם עורכים את זה יפה, עם המנון בית"ר ברקע (לדעתי שום חבר ליכוד לא מכיר אותו, לבטח לא מצטט אותו. נסו את מירי רגב, עלי), בעיקר עם השורה "בלהב המרד", אתם ממש תיגעו בנו.


אבל אם תתפיידו מההיסטוריה באמצעות הפרעות שידורים מטופשות, תיזכרו כחבורת נהנתנים שעשקה כאן ציבור כמעט 69 שנה.



זו לא הדרך, הדרך היא להראות לציבור הכל, איך סחרו בכם ומכרו אתכם. אגב, מלב אל לב, אני מציע לכם לשדר ב־24 במרץ רק מחצית אחת מהמשחק שבו תארח ספרד את ישראל בחיחון. עשו חסד, מדוע שנראה את ראמוס וג'מעתו מתעללים בבחורינו המצוינים בכחול־לבן? לא סבלנו מספיק מהכולירות הספרדיות מהאינקוויזיציה ועד היום? במחשבה שנייה, יספיקו 30 דקות.



ואחרי זה תוכנית מחנכת על יהדות ספרד, איך נפוצה לכל עבר והגיעה גם להרי האטלס. לא לשכוח לפחות עשר דקות על טפיללת, הכפר שממנו הגיעו הוריה של כיפוש. אביה ר' אברהם ז"ל היה המורה של הכפר, וכיפוש ממש תתרגש מהמחווה המשודרת, ואני אראה לגיאצ'ו את התמונות, ואומר לו אתה רואה מאיזה חינדק הבאתי את אמא? תדע שאבא שלך צדיק.



חידון טריוויה לשבת


משרד הנגב והגליל - כן, יש לנו מסלקה כזו בקולקציית האפסים. היא תומכת ביישובים שבהם יש ריכוזי אוכלוסייה מרקע סוציו־אקונומי נמוך, כגון תל אביב (3.8 מיליון שקל), נתניה (5.8 מיליון שקל), אשדוד (6.6 מיליון שקל), ראש העין (6.2 מיליון שקל). היישובים האלו מופיעים במפת הנגב והגליל, רק אני הכסיל לא ידעתי את זה, באסה.



אבל לא יפה לומר שקולקציית האפסים לא תומכת גם ביישובים נזקקים בנגב ובגליל. למשל להבים, יישוב יוקרתי שזוכה ל־1.1 מיליון שקל, ושכונת העוני והמצוקה בכפר ורדים - מיליון שקל. וכמובן, אסור לשכוח את המיליונרים בדולרים מכפר תבור, הם רחמנא ליצלן זוכים רק למיליון שקל. אכן חלוקה הוגנת של המשאבים הלאומיים, כפי שמציגה האגודה לזכויות האזרח. שאלה: אם כפר תבור של המיליונרים המסכנים מקבל תמיכה של מיליון, כמה מקבלת חצור הגלילית? כמה קריית שמונה? אולי 20 מיליון כל אחת? לא, מה פתאום, הן לא בגליל ולא בנגב. לעומתן מודיעין עילית, יישוב חרדי, הוא באצבע הגליל, ממש מטר מהשייח' נסראללה, ולכן מקבל 13 מיליון. כי לחרדים דואגים מוישה גפני ואריה־גאנעב־זכאי־צדיק־תמיד.


ורק שר החינוך נפתלי בנט, שעסוק בפריימריז ובעמונה העתידי, עוד לא מצא זמן לעדכן את ספרי הלימוד לילדינו. לכן בשבת אקח את בני ליישוב הגלילי שבנגב, אצלנו בגן השעשועים בתל אביב הגלילית.



הפגנות חרדים. לא מוצאים זמן להתגייס. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90



הפגנות החרדים - נו, מה אתם אומרים על צבא השם? איזה גיבורים, הא? הם לא מוצאים זמן להתגייס, אבל מוצאים זמן לשרוף את הארץ, לחסום כבישים, להתעלל בחיילים חרדים, בנשים חרדיות ומה לא. הקטע היפה הוא שהם לא מפסיקים להיעצר. לפי חישוב שלי, שבניגוד לשר לבט"פ גלעד ארדן לא מסתמך על מידע מודיעיני, נעצרו בחודשיים האחרונים כ־70 עבריינים עם כיפה, והמשטרה המליצה על כתב אישום. בשנתיים האחרונות נעצרו כ־300 לוחמים מצבא השם.


שאלות: כמה הגיעו למשפט? כמה רבנים הושמו במעצר מינהלי בגלל הסתה לאלימות? כמה עריקים נכלאו בכלא צבאי והועמדו לדין? מישהו, משהו? כלום ושום דבר.



שחיתות - לנוכח ריבוי העבירות ברוב החברות הממשלתיות, שבהן כל חקירה סמויה מניבה עשרות עצורים, האם שוקלת קולקציית האפסים להקים עוד בית סוהר מודרני, כמו בסדרה "אוז"? האם באגם הדרעק שוקלים לחוקק חוק חילוט, שלפיו כל עבריין שהורשע בשחיתות, רכושו יחולט כפי שנהוג בעבירות של ארגוני פשע? או שכל הגנבים האלו, מחברת חשמל למשל, לא היו מספיק מאורגנים?



שירות בנות לוחמות בצה"ל - 990 קורבנות. זהו המספר המדויק של נשים שנהרגו כלוחמות ב־157 השנים האחרונות, מאז תחילת המאבק על מדינה לעם היהודי. בשביל הרב יגאל נשים מוגדרות כ"לחמניות חמות", הגדרה שממש מחממת את הלב למשפחות השכולות בפרט, ולמשפחות החיילות המשרתות בכלל. האם לא הגיע הזמן שכל הטיפשורת בארץ היהודים והיהודיות תתחיל להילחם מלחמת חורמה במשמרות המהפכה של הכיפלעך? למה בדיוק מחכים כאן? שמשמרות "מהפכת ההדתה" יכבשו את הציבור החילוני בכוח? זה לא ייקח הרבה זמן, ממש או־טו־טו. אז אולי נתחיל להילחם על חיינו וכבודנו?



שירות צבאי - לחילונים ולחילוניות אין הקלות בשירות הצבאי. לכיפלעך יש מסלול ישיבות ההסדר: 19 חודשים בצבא, שלוש שנים בילוי בחברותא, בכאילו לימודים. לא הגיע הזמן להשוואת תנאים גם לחילונים? לא כולם צריכים ללמוד גמרא בחברותא, יש חילונים שלומדים רפואה בחברותא, זה לא מספיק טוב? הרי מישהו צריך לרפא את הכיפלעך, אם פתאום לקו בנזלת רחמנא ליצלן, כי הרעבע לא יודע הכל, גם אם הוא משוכנע שהוא כן יודע. אז לא הגיע הזמן לצאת לרחובות ולדרוש שוויון? גם החילונים ייצאו לרחובות וישקרו כמו הכיפלעך, שהם ורק הם מחזיקים את הצבא.



ועדת הבריאות - בעקבות האסון שבו נרצחה אחות בחולון, דנה ועדת הבריאות בהשלכות. בדקתי את שמות 15 חברי הוועדה והשתכנעתי שזה ביטול תורה, מהם לא תגיע ישועת השם כהרף עין. הם העבירו אוויר חם מאחד לשנייה, וזהו. הפתרון פשוט מאוד: להפסיק עם חברות האבטחה שמעשירות רק את בעליהן, ששולחים מאבטחים בני 60 ומעלה, ולשלוח שוטרים ל־22 בתי החולים בישראל. 10 שוטרים חמושים, עם סמכויות מעצר בכל בית חולים, שווים אלף מאבטחים.



אין מספיק שוטרים? הנה עכשיו קיבלנו פרס מהעסקה של אינטל־מובילאיי (3.8 מיליארד דולר), אז במקום כסף קואליציוני כחאווה לחברים בגועליציה, הגיע הזמן לאבטח צוותים רפואיים במיון. ומה עם המרפאות? זה באמת פשוט, בסך הכל להקים יחידה דומה למשמר בתי המשפט. לא עוד קשיש מנומס ב־24 שקל לשעה, אלא מאבטח אמיתי חמוש, לוחם בהכשרתו, שעבר התמחות מוכחת באבטחה ושיטור בסיסי, שישתכר 50 שקל לשעה. רק צריך להחליט, כי כסף כבר יש, הרבה כסף.



בכיתי מנאומו של רה"מ נתניהו בכנס חדרה. כל כך התרגשתי מהאזכור של עובדת הבמה הערבייה שריטווטה ציוץ על מחבל (מה הוא רצה? שתצייץ על אלאור אזריה?) ולא פוטרה מהתאגיד. כן, ממש דמעתי, עד שנזכרתי שאותו רה"מ, אותו שר לבט"פ ואותו מפכ"ל מובחר וגיבור קבעו שמוחמד אל־קיעאן הוא מחבל של דאע"ש. ומה קרה? רה"מ לא התפטר, לא פיטר את הכפופים לו, אבל מהפלבאים הוא רק נאה דורש, תמיד הוא שוכח נאה לקיים. אז אם זה הראש, מה הפלא שהריקבון אוכל אותנו מלמעלה?



שבת שלום, כ־ו־ל־י תקווה שהמלאי של השמפניה והסיגרים במעון רה"מ לא דולל לאחרונה בעקבות תיק 1000. מגיע לרה"מ לעשן סיגר בנחת בסופ"ש, רק שייזהר לא לפגוע במנהרות של האף. אופסי, סליחה. במערות.