אני קורא למעורבות ממשלת ישראל בעקבות האירועים הקשים שנחשפנו אליהם בימים האחרונים, ובהם טבח עם מחריד בסוריה. אני חוזר ואומר, ממשלת ישראל צריכה לעשות ככל שביכולתה להגיש עזרה הומניטרית לאזרחי סוריה הסובלים.



המעורבות הישראלית צריכה להתבטא בסיוע רפואי: הכנסת תרופות וציוד לתוך סוריה, פינוי פצועים מסוריה לבתי חולים בישראל, והעברת מזון, שתייה, שמיכות וכו' לשטחי סוריה, שבה נמצאים מיעוטים כגון יזידים, כורדים, דרוזים, נוצרים ועוד. הם הסובלים העיקריים ממצב הלחימה, ולכן הם הראשונים שצריכים לקבל את הסיוע.



ברור לכולם שהמצב בסוריה לא יכול להימשך עוד זמן רב. ממשלות העולם צריכות להתערב לאחר הפרת ההסכם בין הנשיא אסד לבין הממשל האמריקאי. הקואליציה הסעודית צריכה להיות לעזר לממשלות המערב בנושא זה, משום שאסד ובני בריתו - איראן, חיזבאללה ושאר ארגוני הטרור והאסלאם הקיצוני - הם האויב המשותף של העולם המערבי החופשי והמדינות הסוניות המתונות.



אני מפציר באו"ם ובמועצת זכויות האדם שלו, במקום להוציא כל שבוע עוד ועוד הודעות גינוי נגד ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון בה חיים יחדיו בני כל הדתות והעדות, להפנות זרקור למה שמתרחש בסוריה, שם באמת יש הפרות מזוויעות של זכויות אדם והרג המוני של חפים מפשע.



ולבסוף אני פונה בתחינה לבורא עולם, בערב חג הפסח: עשה שכל הדתות והעדות יזכו לחירות. אי אפשר לראות את המראות המזעזעים הללו. צריך לעשות מעשה לפני שיהיה מאוחר מדי.



הכותב הוא חבר כנסת בליכוד ושר בלי תיק