סערת הקוד האתי באוניברסיטאות היתה בשבוע האחרון המוקד למלחמה בין הימין והשמאל בישראל, באקדמיה כבר החלו לדון בהשלכות של הקוד, והאם הוא נעשה מטעמים פוליטיים, או מטעמים אמיתיים של עשיית סדר, או בניסיון לסתום פיות למרצים אשר נוהגים להגיד את דעתם ואת אשר על ליבם. מי שבחר להתייחס לכך הוא עו"ד יורם שפטל, בתוכניתו, שמשודרת מדי יום חמישי בין 12:00 ל-14:00 ב-103FM. במונולוג הפתיחה החריף שלו הוא האשים את חברי האקדמיה בכך שהם נחשבים לקליקה סגורה ושמאלנית, שלא נותנת אופציית קידום לאף אחד אחר.



"השבוע התבשרנו על צעד מבורך של שר החינוך, נפתלי בנט, שביקש להכין קוד אתי כדי להבטיח את החופש האקדמי במדינת ישראל, חופש שנרמס ברגל גסה על ידי בריונים שמאלנים אקדמיים, שמהווים רוב מכריע, אם לא מוחלט, בכל הפקולטות למדעי החברה והרוח. שם מתנהל טרור אקדמי מחשבתי, תעמולה פוליטית גסה וגלויה, שלא מנסה אפילו להסתתר, רומסת את הדיון האקדמי החופשי, לא מאפשרת השמעת דעות על ידי סטודנטים, שנוגדות את הדעות השמאלניות של המרצים הפוליטרוקים, סותמי הפיות. וזהו הדין גם עבור מי שרוצה לעשות דוקטורט במקצועות האלה.



גם התכנים, באופן בוטה, מוכתבים, ומי שלא מוכן לשחק במשחק, לא יוכל לעשות עבודת דוקטורט בפקולטות למדעי הרוח ומדעי החברה, שנשלטות על ידי טרוריסטים אקדמיים, שכופים את דעתם, המתנגדת לקיומה של מדינת ישראל כיהודית, הקוראים להטיל חרם עליה ועל המוסדות שבהם הם עובדים. על מנת לשים קץ לשערוריה המחפירה הזאת, שממומנת מכספי המיסים הישראלי, בא לעולם הקוד האתי, שחיבר אותו פרופסור אסא כשר, שנמצא קילומטרים שמאלה מהמרכז,



ובכל זאת, בטיפת יושרה, הוא מבין היטב את המצב הבלתי נסבל, ונרתם וביצע הלכה למעשה את בקשתו של נפתלי בנט, ויצר דוח אתי מאוזן, נכון, טוב. דרך אגב, שראשי האוניברסיטאות התחייבו לנהוג על פי העקרונות של הדוח הזה כבר לפני שבע שנים. התחייבו, אבל לא התחייבו לקיים את ההבטחה. לכן לא ניתן היה להמתין יותר לראשי המוסדות. מכאן, פרופסור כשר הוציא את הדוח הזה.





כאן באה שיא החוצפה. אותם בריונים אקדמיים, שסותמים את הפה לסטודנטים שלהם, חבורה של שחצנים, מתנשאים, מלאים בעצמם, שונאי עמם ועצמם. אותה חבורה שעוסקת בסתימת פיות, יש לה את החוצפה לצאת נגד הדוח הזה ולהגיד שהוא פוגע בחופש האקדמי? לא, הוא פוגע ברמיסת החופש האקדמי על ידי הביריונים ששולטים בפקולטות במדעי החברה והרוח.



בגלל המצב הבלתי נסבל הזה, בגלל הרודנות הפשיסטית במדעי הרוח והחברה, הולכים ומתמעטים מספר הסטודנטים שנרשמים ללמוד שם, וזה מה שהם רוצים, סותמי הפיות האקדמיים, שהענפים האלה, של הפקולטה למדעי החברה והרוח יהיו נקיות מאנשי ימין, והם יהיו רוב מוחלט, אלא הם רוצים להיות השחקנים הבלעדיים. זאת המטרה.



על מנת לשים קץ לכך, אין ספק שהקוד האתי הזה, הוא נחוץ. אני מבטיח לכם שבין המתנגדים שעוד מעט נשמע זה הבולשיביקי, עמירם גולדבלום, אותו סותם פיות, ניסה לסתום את פי בתחנה הזאת, וגם להרצות על הדיקטטורה של בג"ץ. הוא כמובן נכשל בשתי הפעמים. הפרופסורים, שעוסקים בסתימת פיות יומיומית ושיטתית בפקולטות, בדמותו של עמירם גולדבלום, סותם הפיות הפתולוגי, הם שיש להם את החוצפה לקום נגד הקוד האתי בשם הקוד האתי. זה הפרצוף הקלאסי המובהק של השמאל הישראלי הקיצוני, הפנאטי, השונא ישראל, האקדמי".