מילה אחת עושה את כל ההבדל. המילה "שוחד", שהתנוססה ביום חמישי האחרון על הבקשה להוצאת צו איסור פרסום שהגישה המשטרה לבית המשפט בנוגע לפרשות נתניהו, היא מה שחיפש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובמידה רבה גם מה שעיכב את ההחלטות על גורל תיק 1000, "תיק המתנות", החקירה הוותיקה ביותר נגד ראש הממשלה. בידי המשטרה היו כבר ראיות לכאורה שעשויות להתגבש נגד נתניהו בתיק, אבל הן היו חלשות ולא מובהקות והצביעו על עבירה של מרמה והפרת אמונים "בלבד". 

מדובר בעבירה שבה עובד ציבור פועל להגשמת האינטרס הפרטי שלו, מתוקף תפקידו, ופוגע עקב כך בציבור ובאמון שניתן בו. הפירוש שניתן לתת לעבירה זו רחב יחסית. אבל מנדלבליט, שממשיך לקיים פגישות עבודה שבועיות עם ראש הממשלה לאורך כל התקופה הרגישה הזאת, לא רצה לעצור בכך. מצד שני, הוא לא רצה לוותר על התיק, בוודאי לא באווירה הציבורית והפוליטית האופפת אותו. גם בתיק 2000, תיק שיחות נתניהו-מוזס, היועץ לא רצה להסתפק בפירוק הפצצה שנקראת יחסי פוליטיקאים-עיתונאים. 

ארי הרו. צילום: פלאש 90
במגבלות צו איסור הפרסום שהטיל בית המשפט, ניתן לומר כי מסתמן שארי הרו יספק בעדות המדינה שלו את החיזוקים הדרושים לתיקים אלה לעבירת השוחד, החמורה שבעבירות השחיתות. התשובות לשאלות שהעלו שיחות נתניהו-מוזס, כמו גם יחסיו של ראש הממשלה עם הגורמים ששמם הוזכר בתיק 1000, נמצאות בידי מי שהיה שם.

יש להניח כי העדות שמוסר הרו בימים אלה אינה מהווה סוף פסוק עבור החקירה. המידע שהוא מספק ישלח את החוקרים להשלמות חקירה נוספות ולהסתעפויות מסוימות, וגם נתניהו עוד צריך להיחקר שוב, אך ככל הנראה, היא תוביל לכך שפעם נוספת יעמוד ראש ממשלה בישראל לדין פלילי. הפעם יהיה זה במשמרת של מנדלבליט.