לפני שלוש שנים פגשתי לראשונה את מורי ישראל לא רק כמורים לילדי, אלא כשר חינוך. כבר בימים הראשונים אמרו לי במטה במשרד, שעד שלא אכיר את המורים בשטח, פנים אל פנים, לא אבין את העבודה שהם עושים. מדי בוקר הם נכנסים לכיתות ומלמדים את ילדינו לכתוב, לקרוא, לחשב, להתנהל בעולם. מלמדים אותם לקחת אתגרים ולעמוד בהם. 



בשבועות הראשונים לתפקיד יצאתי למסע הקשבה. פגשתי מנהלים, ביקרתי בבתי הספר וגיליתי מאות אנשים צעירים וותיקים, שהחליטו להקדיש את כל זמנם למען העתיד. למען עתיד הילדים, עתיד המדינה, עתיד התעסוקה, הרוח והכלכלה. היום אציין יחד עם 200 אלף מורי ישראל את פתיחת שנת הלימודים בפעם השלישית כשר חינוך.

בכל שנה  הערכתי אליהם רק גברה. למדתי המון מהמורים שפגשתי בדרך, וכל החלטה שקיבלתי נבעה מפגישות איתם. חנה, המורה לאנגלית מירושלים, הובילה אותי לתוכנית הלאומית לאנגלית מדוברת כשסיפרה שבוגריה מצטיינים באנגלית, אך מתקשים לנהל שיחה קולחת. ליאורה, המורה למתמטיקה מתיכון ביד אליהו בתל אביב, הביאה לתוכנית לחיזוק לימודי המתמטיקה כשאמרה שב־4 יחידות רבים מקבלים 100, אז מדוע שלא ילמדו במגמת 5? 
 
אני יודע, מורים יקרים, שגם השנה תעשו הכל כדי להכין את ילדינו לעולם המשתנה. למענכם ולמען התלמידים קידמנו את רפורמות הכיתה הקטנה, כך שממוצע התלמידים בכיתות א'־ג' עומד על 27 בלבד. נוסף לכך, פעלנו גם לטובת הגננות וילדי הגנים והוספנו כ־5,112 סייעות שניות לצד פיתוח מודל של גננות מובילות. עשינו זאת כדי שתוכלו למקסם את היכולות שלכם ולהעניק לכל התלמידים ולילדי הגנים את היחס האישי החשוב כל כך בחינוך.
 

כמו כן, בזכות המסירות שלכם, תוך שנתיים שינינו מגמת דעיכה והכפלנו את מספר מסיימי 5 יחידות מתמטיקה ליותר מ־16,600 תלמידים ותלמידות. בזכות שיתוף הפעולה שלכם והמסירות האינסופית, אני בטוח שנצליח להמשיך לקדם פרויקטים נוספים לטובת החינוך. אני סומך עליכם כאבא, כאזרח וכשר החינוך של כל ילדי ישראל.
 
ועוד בקשה אחת לי אליכם: למדו אותם ליזום. עודדו כל מחשבה ורעיון, גרמו לילדים להאמין שהם יכולים לעשות הכל אם יתאמצו. כל אחד וחוזקותיו. בריקוד, בכדור, בכימיה או ברובוטיקה. תודה לכם על מה שנתתם עד היום, ותודה מראש על שנת הלימודים הקרובה. נתראה בכיתות.