בעקבות הפעילות שלשום בלילה בג’נין צריך לשבח את גופי המודיעין, שהצליחו תוך זמן קצר, כשבוע ימים, להגיע אל מבצעי הפיגוע. הדבר מהווה הוכחה נוספת ליכולות הייחודיות, הן בהיבטים הטכנולוגיים והן בהון האנושי, במערך המודיעין והסיכול של ישראל. אך לאותה מידה של הערכה ושבחים ראויים גם לוחמי יחידת הימ"מ. מתוך היכרות אישית רבת שנים עם מפקדי ולוחמי היחידה, אני יכול לומר לאזרחים שהם יכולים לישון בשקט ולשים מבטחם בקבוצה הייחודית והמיוחדת הזו שהתברכנו בה.



נכון, יש לנו עוד יחידות שנלחמות בטרור. אבל מתוך היכרות עם כולן, הימ"מ לדעתי היא חוד החנית. פעם אחר פעם היא מצליחה להעלות את רף המצוינות בהנהגת מפקדים אמיצים, שקולים, אחראיים ונחושים.



החיבור של גופי המודיעין והסיכול עם הלהב המשונן של הימ"מ הוא שילוב מנצח. ברור לי שמרגע הפיגוע ועד הפעולה שלשום, המערכות הללו פעלו במשולב, ימים ולילות, ורק המתינו לשעת הכושר כדי לסגור חשבון.



השילוב הזה מדויק ומסונכרן, והוא חייב להיות כזה. הבינה בהבנת המציאות, הניתוח המהיר של המודיעין והאמצעים הטכנולוגיים, הם אלה שמקצרים את טווח ההגעה אל יעד הטרור - כשבמקביל מצוי כוח מבצעי ייחודי הדרוך לתגובה מהירה.



הכותב כיהן כממלא מקום המפכ״ל.