עורך הדין יורם שפטל הגיב היום (חמישי) בתוכניתו ב-103FM לשידור הראיון עם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, ולגיבוש ההמלצות בסיכום חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. שפטל אמר כי מדובר בחקירה מושחתת וכי ישנו ניגוד עניינים בניהולה."ככל שנוקפים הימים, ככל שנוקפות השעות, מסתבר כפי שאני אומר, כמעט שזוהי חקירה מושחתת. זוהי שחיתות אחת בלתי פוסקת ונמשכת. ומהי השחיתות הזאת? זה נובע מכך שראש היחידה שבה מתנהלת החקירה מפיץ למעלה משנה, בכל אמצעי התקשורת, את השקר המתועב נטול אבק הראייה, לפיו נתניהו, באמצעות עושי דברו, שלחו את הקצינה שהתלוננה על ריטמן כדי לטרפד את החקירה נגד נתניהו". 

"לומר את הדברים הללו על ידי מי שעומד בראש היחידה שחוקרת ויושב היום יחד עם יתר אנשי המשטרה והמפכ"ל, שגם בו נטפל תיכף, והם אלה שיעבירו המלצות?. הרי אין ניגוד עניינים מחפיר ומביש מזה. שמי שעומד בראש חקירה טוען שמנסים להפליל אותו כדי לפגוע בחקירה. אין ניגוד עניינים רקוב ובזוי יותר מזה. אבל בכך לא די. מסתבר שאתמול המפכ"ל מגבה ומחזק את ידיו של ריטמן, ובאופן חסר תקדים, בכל תולדות המשטרה, מצרף את עצמו לצוות שעומד להכריע מה יהיו ההמלצות ליועמ"ש. עצם זה שגוף כזה נותן המלצות משפטיות, המשטרה אינה גוף משפטי". 

"כאשר גוף שאינו משפטי ממליץ המלצה משפטית ומדליף אותה כמובן לגוף שאמור לקבל החלטה, זוהי הפקרות. כאשר העניין גם מתבצע בניגוד להוראה שניתנה עוד לשר לביטחון פנים דאז, מתחילת שנות ה-2000, עוזי לנדאו, בגיבוי מלא של היועמ"ש. בגיבוי מלא שלו הוראה שאוסרת לפרסם המלצות. כאשר ההמלצות ניתנות על ידי אדם, מפכ"ל, שמעולם לא ישב ודן בסוג ההמלצות שהמשטרה תעביר, ותוך כדי הדיונים האלה הוא נותן גיבוי מלא לאמירות המושחתות וכמו פחדן ומוג לב, כששואלים אותו לראש הממשלה, הוא אומר לא אמרתי, ואח"כ ששואלים אז מי, הוא לא עונה, וכל מי ששומע את הדברים, יודע ידוע היטב שהאצבע מכוונת הוא ולא אחר". 

 


"ולאור מעשה ההפקרות המושחתת הזאת, הגלויה, נעשית בגלוי מהמקפצה, אין פלא שברוך קרא נותן גיבוי מלא למפכ"ל. ועוד יותר אין להתפלא, שהאפס המדיני, זה שיש לו בוחן מציאות תת אפס, אבי גבאי, הוא גם כן נותן גיבוי מלא למפכ"ל, חסר התקדים, כדי לקבוע מה תהיינה ההמלצות של נתניהו, כשהוא מאשים אותו בשידור חי, בכך שהוא ניסה להכפיש את הדוח, בלי להציג אבק ראייה קטן לכך. יו"ר מפלגת העבודה נותן גיבוי מלא לשחיתות המופקרת הזאת". 
"עוד אומר היו"ר ש'אסור לתקוף את המשטרה'. אתם מתארים לעצמכם מה יקרה כשהוא יהיה בשלטון? איזו משטרה תהיה לנו. אל תדאגו, כמו שבוז'י האפסון לא היה בשלטון. יתרה מכך, כאשר פורסם בתקשורת ששר הביטחון הורה למפקד גלי צה"ל לא להשמיע יותר את הבריון השמאלני יהונתן גפן בהקשר לאמירות שלו, היועמ"ש מיהר לפרסם הודעה פומבית שמה שעשה שר הביטחון הוא ללא כל סמכות. השתיקה הרועמת של היועמ"ש לאחר הראיון המופקר של המפכ"ל, ולאחר ההשתוללות של ניצב ריטמן באותו עניין, הופכת את היועמ"ש לשותף מלא. לפעמים שתיקה היא כגיבוי, כהודאה". 

"והשתיקה הרועמת שלו אל מול הזריזות בו נגע, שהוא עניין שולי, כמו ההוראה של שר הביטחון. רוצים לעשות פוטש פוליטי לראש הממשלה. הוא מובן מאליו בגלל ניגוד העניינים. הוא שותק, אבל ממהר לדבר מול שר הביטחון. הוא הופך להיות שותף מלא לעניין הזה. הוא היועמ"ש היחיד בהיסטוריה, שהורה לחקור ראש מדינה בעוון "פשע" של קבלת וויסקי וסיגרים זה 20 שנה". 


 

"המסקנה היא פשוטה. את החקירה נגד ראש הממשלה צריך להשליך לפח. זה לא הולך לקרות. ולכן, ישנו במדינת ישראל חוק שהכנסת היא זו שקובעת אם לאפשר להעמיד לדין את אחד מחבריה, וחוק החסינות נועד בדיוק לעניין הזה, כאשר באופן ברור רואים שהמשטרה, בגיבוי מוחלט, כאשר חקירה כזאת ממליצה להעמיד את נשוא החקירה, ראש הממשלה, לדין, אפילו בעבירה של שוטטות, לכן יש חסינות. לכן כל אנשי המחנה הלאומי בכנסת, לאור ההתפתחויות בחקירה הזאת, שהם לא יאפשרו להסיר את החסינות מנתניהו, להוביל אותו כצאן למשפט. לא יקום ולא יהיה".