במיתולוגיה היוונית, פנדורה, מתנה בדמות אישה שהעניקו האלים לאדם, לא מצליחה להתגבר על סקרנותה ומחליטה לפתוח את התיבה שהאלים ביקשו ממנה לא לפתוח  וממנה יוצאים כל הרוע והאסונות של העולם. עבור בנימין נתניהו, שלמה פילבר היה פנדורה - איש אמון במובן הכי מילולי של המילה, מתנה של ממש, כזה שישמור על התיבה סגורה ומסוגרת עבור נתניהו לעד. לא בכדי הוא מינה אותו לאחד התפקידים החשובים ורגישים עבור נתניהו, הלוא הוא מנכ"ל משרד התקשורת, שנתניהו התעקש כל כך שיישאר בידיו ועכשיו אנחנו מבינים עוד קצת למה.



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

בשונה מהמתילוגיה היוונית, ניתן להעריך כי זו לא הייתה הסקרנות שגרמה לפילבר לפתוח את התיבה, אלא הפחד וההבנה כי מהמקרה הזה אין מי שייחלץ אותו זולת עצמו. פילבר, שהיה צמוד לנתניהו 20 שנה, כשבין היתר היה אדריכל הניצחון בבחירות האחרונות, עשה את השיקול הקר שעשה ארי הרו לפניו ושולה זקן לפני שניהם" עד מתי אני מוכן להניח את הצוואר למען הבוס.

אבל אחרי שפילבר יסיים לספר את מה שהוא יודע/רוצה לספר על פרשת 4000, חזקה על החוקרים לחקור אותו בפרשות נוספות שטלטלו את המדינה ואת ההיגיון הבסיסי. אחת מרכזית היא פרשת תאגיד השידור הציבורי. מה עמד באמת מאחורי הרצון של ראש הממשלה להרוג את התאגיד לפני לידתו? ואחרי שהבין שנכשל, מה באמת היה הרציונל המופרך שהעסיק את הכנסת במשך שלושה ימים תמימים כדי להעביר את חוק הפיצול? מה באמת עמד מאחורי פיצול ערוץ 2? האם נתניהו דחף לחוק הצרפתי? ההמלצות? חוק ההקלטות? ההערכות הן רבות אבל לפילבר יש את התשובות. 
לפילבר יש הרבה שנים בצומת החשוב ביותר במדינה. הוא ראה (וגם פעל) איך הדברים מתקבלים ובעיקר למה הם מתקבלים. לפרקליטות יש חוב ציבורי ראשון במעלה לברר ולחקור את פילבר, לא רק על תיק 4000, אלא גם על פרשות אחרות שלהן אין עדיין שם או מספר.