השאלה שנשמעה אמש במערכת הפוליטית הכי הרבה פעמים ולה היו ניסיונות לספק תשובות הייתה "מה נתניהו רוצה?". בעוד הכנסת והממשלה פועלות כמי שממתינות לגזר הדין, ראש הממשלה ממשיך בביקורו בארצות הברית בנינוחות שמצליחה להוציא כמה ראשי מפלגות מכליהם.
נתניהו ממשיך את ביקורו בארצות הברית על אף המשבר הקואליציוני החריף. אמש השתתף בטקס לציון 30 שנה לשחרורו של נתן שרנסקי מהכלא הסובייטי והיום הוא יבקר בבניין האו"ם בתערוכת ישראל המתקיימת במקום. נתניהו צפוי להמריא בשעות הערב שעון ישראל וינחת רק מחר בבוקר, כך שהסיכויים הם כי יתפנה לנושא המשבר רק במוצאי השבת. גורמים בקואליציה אמרו למעריב אונליין כי נתניהו מידר את עצמו לחלוטין בשבועיים האחרונים מעיסוק בנושא חוק הגיוס, "הוא פשוט לא היה נוכח". מה שמחזק את הסברה כי הוא לא יתנגד אם ישראל תלך לבחירות כעת.
היעדרותו של נתניהו מנושא חוק הגיוס והמשבר שנוצר בעקבותיו בכלל, קירבה בין שתי המפלגות שאינן חפצות בבחירות כעת והן ש"ס והבית היהודי. במאמץ חובק עולם בין וושינגטון לירושלים קיימו שקד ובנט שיחות עם דרעי בעניין המתווה לחוק הגיוס שלפי שעה נראה כי משאיר את החוק המקורי של ש"ס על כנו עם סנקציה קטנה ולא משמעותית שבאם הישיבות החרדיות לא תעמודנה בחוק ובמכסות, אזי המדינה תהיה רשאית לבטל את החוק. ספק רב אם סעיף כזה הוא מה שירצה את שר הביטחון ליברמן המתנגד בתוקף לחוק בצורתו הנוכחית.

הפערים בין חברות הקואליציה, שהיה נדמה כי הצטמצמו אמש, הוא בסופו של דבר לא העניין. האיש שבאותו להחליט האם הוא מקבל את המתווה ומאפשר לממשלה להמשיך או לא הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו וכדי לקבל ממנו תשובה חד משמעית נאלץ להמתין ככל הנראה לצאת שלושה כוכבים במוצאי השבת.