אני בעד מתן חנינה לאהוד אולמרט. בעת שכיהן כראש הממשלה עבדתי איתו מספר שנים כשר בממשלתו. אומנם הייתי שר רק בתקופתו כראש ממשלה, אבל בתפקידים שונים שמילאתי במערכת הביטחון במשך עשרות שנים עבדתי עם מרבית ראשי הממשלה - עם דוד בן גוריון, משה שרת, גולדה מאיר, מנחם בגין ואריאל שרון.



החברה הישראלית עוברת שינויים מהותיים ואישיות כמו של אולמרט מסוגלת לתרום, לאזן ואולי לכוון את המערכת החברתית בישראל לכיוונים חיוביים. במקביל, גם נכונות לנו הרבה בעיות במזרח התיכון.



שמענו איך מנהיגי ארגון חמאס מדברים ואנו רואים את הניתוחים שעשו חוקרים ומומחים על מערכת החינוך הפלסטינית והמערכות במדינות ערביות, שכולן שטנה והסתה בחינוך הילדים. אנחנו חיים במזרח תיכון שאינו יציב. במצב כזה אולמרט יכול לתרום לא רק לאיזון החברתי אלא גם לאיזון הביטחוני.


אולמרט ניהל היטב את הממשלה, ירד לפרטים בכל נושא ועם כל שר. הוא ידע לייצב, להבין ולהביא נושאים לוועדות השונות ובמידת הצורך להביא להחלטה בעת חילוקי דעות. הוא גילה מנהיגות.



לאחר הרשעתו הוא שילם את חובו לחברה ועכשיו הוא יכול להיוולד מחדש. הוא לא חייב להיות ראש ממשלה. הוא יכול לתרום גם בתפקידים בכירים אחרים. יצחק נבון היה נשיא המדינה ולאחר מכן שר החינוך. אהוד ברק היה ראש הממשלה ולאחר מכן שר הביטחון. זה לא פגע בהערכה הציבורית כלפיהם.


אני חושב שמדינת ישראל צריכה היום את אולמרט.



הכותב הוא איש קהילת המודיעין הישראלית לשעבר ומכהן היום כיו"ר המועצה הלאומית להשבת רכוש יהודי


הביא לדפוס: משה כהן