זכות גדולה - סגן עמית ארבל, ע' קמב"ץ בגדס"ר גולני

זוהי זכות גדולה עבורי להצטרף כנציגה במשלחת "עדים במדים" ולעמוד כקצינה בצבא ההגנה לישראל על אדמת פולין. אני רואה את המעמד כסמל לעוצמה היהודית האדירה ולאיתנות הישראלית, וכאמירה שזוועה כזו לא תחזור. מעל הכל, אני גאה ונרגשת על היכולת לחזור למקום שהיווה את לב לבו של הרשע הנאצי ולעמוד כנציגה במדים, לזכר בני משפחתי שנספו בשואה ולאלו ששרדו את הזוועות באופן הרואי. בתור חיילת בודדה שהגיעה מארה"ב ברורה לי עוד יותר העובדה שמדינת ישראל היא הבית היחיד עבור העם היהודי.
התרומה למטרה גדולה ממני כחלק מהמערך המגן באופן ממשי על המדינה הינה זכות עבורי. ערכי הציונות שאיתם גדלתי בבית הניעו אותי לעלות לבד לארץ על מנת לשרת בצבא ובכך לממש את אותם ערכים הלכה למעשה. 

סגן עמית ארבל. צילום: דובר צה"ל

תחושת ניצחון - סגן עידן גל, מ"מ בפלוגת החוד בגדוד שקד, גבעתי

ברור לי שהשנה יום הזיכרון לשואה ולגבורה יהיה שונה. לעמוד במדים, כקצין לוחם בצבא, ולדרוך על אותה אדמה ארורה, ספוגה בדם יהודי ובזיכרונות ההיסטוריה שלנו כעם. בכל פעם שהתמונה עולה במחשבותי, מגיעה איתה צמרמורת ותחושת גאווה וניצחון.
תחושת הניצחון האישית שלי, נצר למשפחה ניצולת שואה, אשר הצליחה ברובה לברוח מהאדמה הארורה, תהיה ברגע המיוחד הזה שבו אני אצעד בשערי בירקנאו לבוש במדי צבא ההגנה לישראל, גאה, נוקם את הנקמה האישית שלי בכל אותם מרצחים נאצים.
השואה מהווה עבורי הסכם לא כתוב ביני ובין חיילי, לבין ששת המיליונים שנספו. הוטלה עלינו המשימה לשמור על הזכות להגן על עם ישראל במדינתו, ועלינו להודות על הזכות הזו, שששת המיליונים ועוד מיליונים רבים ששרדו חלמו עליה במשך שנים רבות.

סגן עידן גל. צילום: דובר צה"ל
  
גאה ונרגש - סרן רועי בורשטיין, מפקד סיירת פרס בפלוגה 914

אני גאה ונרגש לקחת חלק במסע המיוחד הזה, אשר מהווה עבורי סגירת מעגל. אומנם אין לי קשר ישיר לשואה, אך התחברתי לנושא עוד מימי התיכון, וזה המשיך ללוות אותי גם בשירותי הצבאי כמפקד.
אני עתיד להיות במחנות ההשמדה, בגטאות ובאנדרטאות, במקומות שבהם עמי עבר את הגרוע מכל, ולעמוד בראש מורם על מדים ייצוגיים ולחוש את העוצמה - לעולם לא עוד. 
היציאה למסע עבורי אינה דבר של מה בכך. אני גאה לקחת חלק במשלחת ובמיוחד בציון 70 שנים למדינת ישראל. היציאה למסע מרגשת, מעצימה ומחזקת את בחירתי לבצע תפקיד פיקודי ומשמעותי.

סרן רועי בורשטיין. צילום: דובר צה"ל