אותנו לא יכניסו לעולם לשאננות. יש לנו ניסיון ממלחמת לבנון השנייה, עברנו בה כמעט הכל. אנחנו לא מוכנים לתת ליד המקרה לתעתע בנו. לכן, באופן שגרתי אנחנו עוסקים כל השנה ובחודשים האחרונים במרץ רב, באימונים לקראת כל תרחיש אפשרי.



לצערי, ואולי לשמחתי, למדתי שאני לא מחכה אף לא פעם אחת להנחיות של הממשלה או של גורמים אחרים. על פי הניסיון שהצטבר אצלי ואצל כל מערכי החירום שלנו, שכבר הוכיחו את עצמם ברגעי משבר, אנחנו יודעים שעלינו להיות מוכנים, וכדי להיות מוכנים צריך לדעת להיערך לכל מצב.

אני האזרח היחיד במדינה שניהל עיר בשלושה משברים - מלחמת לבנון השנייה ושתי השריפות בכרמל. במשבר האחרון פינינו 60 אלף תושבים. גם אם לא נקבל הנחיות מהממשלה וגם אם נצטרך לפעול, יש לנו את הדרכים ואת היכולת לעשות את זה, בצורה יעילה וללא היסטריה.
 
לאזרחי העיר אני קורא להיות ערניים, אבל לא לעשות שום דבר יוצא דופן. לא צריך מחר לברוח ולא צריך לעבור לגור במקלט. אני ואנשי העירייה עם היד על הדופק. הקמנו מתחת לאדמה מטה ענק לניהול משברים עם הציוד הכי עדכני ומודרני שקיים. רכשנו את הרחפן הכי גדול במדינה, והוא משדר לכל בעלי התפקידים בעירייה בזמן אמת מרגע עלייתו לאוויר. יהיו לנו דיווחים על מה שקורה בכל אזור. חילקנו את העיר לשישה חבלים אוטונומיים שיכולים לעמוד בזכות עצמם אם וכאשר חלקי העיר ינותקו זו מזה. הקשיבו לנו, היו ערניים - אבל שמרו על השגרה.


הכותב הוא ראש עיריית חיפה